دستگیری اعضای باند سرقت احشام با 32 فقره سرقت در آمل

ولی‌الله گنجیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر هراز از دستگیری 20 متهم به سرقت احشام و اموال در آمل خبر داد و گفت: پس از پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح شهرستان آمل، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و دیگر عوامل انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

 

وی به نحوه شناسایی و دستگیری این باند بزرگ اشاره کرد و افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه جرم دریافتند، سارقان با استفاده از 2 خودروی پیکاپ و نیسان شبانه به محل اسکان دام عزیمت کرده و پس از مسموم کردن سگ‌های گله یا تخریب دیوار و درب دامداری‌ها، اقدام به سرقت احشام می‌کنند.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی با  انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به دستگیری این باند شدند، خاطرنشان کرد: در اقدامی اطلاعاتی سرکرده باند سرقت به نام " اصغر- ع " شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

 

این مسئول اظهار کرد: ماموران در ادامه تحقیقات موفق شدند، 19متهم دیگر از اعضای این باند بزرگ را که در امر سرقت و خرید و فروش احشام مسروقه فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر کنند.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مسروقه که توسط ماموران پلیس  آگاهی کشف شد، چهار و نیم میلیارد ریال است، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به 32 فقره سرقت احشام در سطح شهرستان‌های" آمل، محمودآباد و نور " اعتراف کردند.

 

سرهنگ گنجیان مقدم در پایان با اشاره به اینکه سارقان برای از بین بردن رد مال مسروقه احشام را مبادله می‌کردند، یاد آور شد: این باند به علت عدم توانایی مالباختگان برای شناسایی اموال با تشکیل شبکه‌ای از سرقت، احشام را با هم مبادله می‌کردند.