بندر فریدونکنار آینده تجاری و اقتصادی درخشانی دارد

به نقل از بصیرنیوز، رادیگ هریسون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما درباره بندر فریدونکنار و چگونگی همکاری میان دو استان آستراخان و مازندران، اظهار کرد: بندر فریدونکنار از نظر زیرساختی، آینده تجاری و اقتصادی درخشانی دارد و مدیر این بندر برای راه‌اندازی آن از لحاظ مدیریت در حال تلاش قابل توجه است.

وی افزود: این سفر ادامه برنامه‌های رئیس‌جمهور روسیه و استاندار آستراخان با رئیس جمهور ایران و استاندار مازندران است و این نشست‌ها در زمینه اجرای همان برنامه‌ها برگزار شد.

 

هریسون تصریح کرد: برای تعامل و همکاری در بندر فریدونکنار بیشتر در زمینه صادرات محصولاتی هم‌چون پرتقال، نارنگی،کیوی و دیگر محصولات مورد نیاز این استان تبادلاتی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسئول اجرای طرح راه‌اندازی بندر فریدونکنار، دولت کشور روسیه و مسئول بنادر ایران و آستراخان است، گفت: آستراخان دارای دو بندر اصلی است و به نظر می‌رسد بندر آستراخان و بندر فریدونکنار همکاری‌های مختلفی در زمینه صادرات کالا و همچنین در زمینه گردشگری داشته باشند.

 

وزیر صنعت حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه با تشکر از استاندار مازندران که در این دیدار شرکت کرد، افزود: امیدواریم استان آستراخان و مازندران در آینده‌ای نزدیک از طریق بندر فریدونکنار بتوانند همکاری‌های اقتصادی، گردشگری و صادرات محصولات خود در راستای اهداف و طرف انجام دهند.

 

هریسون همچنین در گفت‌و‌گو با سیده‌نازبانو عزیزی کناری عضو شورای اسلامی شهر فریدونکنار اظهار کرد: از طرف هیأت آستراخان از پذیرش و پذیرایی بسیار خوب شما در بندر فریدونکنار تشکر می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: مهمان‌نوازی مازندران نشانه توسعه همکاری بین دو کشور ایران و روسیه در زمینه کشاورزی است.

 

وزیر صنعت حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستاراخان کشور روسیه گفت: توسعه همکاری در زمینه صادرات هم برای مازندران و آستاراخان نشانه تفاهم بین دو استان است.

 

هریسون افزود: مازندران با توجه به آب و هواهی متنوعی که دارد در تمامی زمینه‌های باغی و زراعی می‌تواند با آستاراخان همکاری داشته باشد و در زمینه تجارب علمی و عملی تولید محصولات نیز می‌توانیم با همدیگر تبادل اطلاعات انجام دهیم.

 

سیده‌نازبانو عزیزی کناری نیز در این دیدار با تشکر از حضور این هیئت تجاری و دولتی در بندر فریدونکنار گفت: فریدونکنار آمادگی دارد تا پذیرای تجار روسی در این بندر باشد.

 

وی در پایان از حضور گرم وزیر صنعت آستراخان روسیه در بندر فریدونکنار تشکر کرد.

 

وی تصریح کرد: با وجود تعامل بسیار مناسبی که میان دستگاه‌های مختلف در این بندر وجود دارد آینده بسیار روشنی را برای بندر فریدونکنار و این شهرستان پیش‌بینی می‌کنیم و جا دارد در این جا از زحمات استاندار و مسئولان اقتصادی دولت نیز تشکر کنیم.