دستیابی به اقتصاد مقاومتی با تکریم کشاورزان

خطیب نماز جمعه ساری در خطبه های امروز خود دین مبین اسلام را دین تکریم کار و کارگر و تولید و تولید کننده بیان کرد که کار و رزق حلال در آن از جایگاه و حرمت بالایی برخوردار و برترین عبادت ها نام گرفته است.

آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه با تلاش وهمت و بالا بردن تولید داخلی می توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید، خودکفا و دستیابی به اقتصاد مقاومتی را در گرو پیاده کردن سنت اسلام و سیره پیامبر و ائمه(ص) در تکریم کارگر و رزق حلال بیان کرد.

آیت‌الله نور الله طبرسی با بیان اینکه 80 درصد مردم شمال کشاورز هستند افزود: کشاورزان را مظهر خودکفایی و خوداتکایی در جامعه معرفی کرد که با غیرت و ایمان و کمترین توقع، بالاترین خدمات را به دولت ارائه می دهند.

خطیب نماز جمعه ساری محدود شدن تکریم کشاورز تنها به روز کشاورز انتقاد کرد و از دولت مردان خواست این مهم را به شکل عملی تحقق بخشند.

آیت الله طبرسی دغدغه معیشتی مردم و رشد بیکاری را دو عامل ایجاد نافرمانی مدنی عنوان کرد که با حمایت از تولید داخلی و دستیابی به اقتصاد مقاومتی می توان در برابر آن مقابله کرد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با تبریک و تکریم به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) وجود این امام همام و امامزدگان متعدد را، سرمایه و توجه الهی به ملت ایران بیان کرد و دهه کرامت را فرصت مناسبی برای محک زدن شخصیت معنوی جبران کاستی های عقیدتی با الگو گیری از این بزرگواران اعلام کرد.

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به پشت سر گذاشتن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، از وضع کنونی حجاب بانوان در جامعه انتقاد کرد و از آنان خواست با تاسی از سیره و منش این بانوی کریمه شخصیت معنوی خود را محک زنند و دینداری و عفت را در وجود خویش تقویت کنند.

وی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار به فعالان این عرصه از آنان خواست با دوری از حب و بغض ها و ترس و تهدید ها، اخبار را به صورت صحیح و درست به مردم و جامعه انعکاس دهند.