اختلاس 20 میلیاردی و گرو گرفتن مدرک 300 دانشجو

شهریور پارسال بود که مدیران وقت دانشگاه مازندران از شناسایی و دستگیری سه متهم به اختلاس در این دانشگاه خبر دادند اختلاسی که به دو شیوه انجام می ‌شد در یکی از شیوه ‌ها اختلاس ‌کنندگان بستگان خود را به عنوان دانشجو برای دریافت تسهیلات معرفی می کردند و بعد از دریافت وام، بازپرداخت تسهیلات انجام نمی شد.

اختلاس ‌کنندگان در شیوه دوم، هنگام تسویه حساب با فارغ ‌التحصیلان ، شماره حساب‌ شخصی خود را به جای شماره حساب دانشگاه به دانشجویان می‌ دادند و از این طریق به جای صندوق رفاه، پول به حساب آنان واریز و کار تسویه حساب انجام می‌ شد.

حالا بعد از گذشت یک سال از دستگیری عوامل این شبکه اختلاس، دانشجویانی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفتند وقتی برای تسویه حساب به صندوق رفاه دانشجویی می کنند گواهی فارغ التحصیلی خود را نمی توانند دریافت کنند.

رئیس دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: یکی از اشتباهات دانشجویان پرداخت پول به حساب شخصی افراد بود در حالی که این پول باید به حساب صندوق رفاه واریز می‌شد.

میرنیا با بیان اینکه دانشگاه در این زمینه فقط نقش واسطه را دارد و صندوق رفاه باید مدارک داشنجویان را آزاد کند، افزود: پرونده اختلاس‌گران در دادگاه در حال بررسی است و تا تکلیف این متخلفان مشخص نشود مدارک دانشجویان نیز آزاد نمی ‌شود.

وی گفت: دانشگاه مازندران برای کمک به دانشجویان با صندوق رفاه مذاکراتی انجام داد تا دانشگاه هزینه مورد نظر را به حساب صندوق واریز کند تا مدارک دانشجو آزاد شود و بعد از حکم دادگاه دانشگاه پولش را دریافت کند.

سیدخلاق میرنیا با بیان اینکه ارائه گواهی فارغ التحصیلی برای دانشجویانی که قصد فعالیت در اداره خاص یا خدمت سربازی دارند، انجام شده است، افزود: به صورت موردی به مشکل برخی از دانشجویان که فیش واریز وجه دارند، رسیدگی می شود.

وی گفت: جلسه ای برای رسیدگی به این موضوع با حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجویی هفته آینده در دانشگاه برگزار خواهد شد.