کشف 50 حلقه مار افعی از شکارچیان متخلف

ربیعی ، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: مأموران اجرای حفاظت محیط زیست آمل از سوی مخبران محلی خبری را دریافت کردند که برخی در منطقه کوهستانی جنوب شرقی آمل منطقه نمارستاق در حال شکار هستند.

ربیعی با بیان اینکه مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست آمل با گشت‌ زنی در منطقه به تعقیب شکارچیان رفتند و تعدادی از افراد را که جعبه ‌ای در اختیار داشتند، دستگیر کردند، افزود: شکارچیان متخلف در حال جمع‌ آوری مارهای سمی بودند.

وی گفت: مأموران محیط زیست آمل 15 حلقه مار از گونه افعی البرزی و قفقازی را در هنگام شکار از سوی متخلفان کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران افزود: شکارچیان پس از دستگیری مدعی بودند مارها را برای مؤسسات دارو و سرم‌ سازی می‌ خواهند که این ادعا از نظر محیط زیست واهی بوده است.

ربیعی با بیان اینکه پرونده متخلفان پس از بررسی تخصصی به مراجع قضایی ارجاع داده شد، گفت: متخلفان شکار مار در اعترافات خود اعلام کردند که در گذشته هم شکار این گونه مار را داشتند و تاکنون 50 مار جمع‌ آوری کردند.

وی افزود: مار افعی البرزی از خزندگان حمایت ‌شده است و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر مار افعی بالغ بر 10 میلیون ریال است.