خسارت 3.4 میلیارد تومانی طوفان به مدارس مازندران

اسفندیار نظری، در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به این‌که آموزش و پرورش مازندران در کشور در پروژه مهر سال 92 رتبه 18، در سال 93 چهارم و در سال 95 رتبه سوم را کسب کرد، افزود: در سال جاری پایه دوم دبیرستان تعریف نشده و 3 هزار و 966 دانش آموز  به پایه دهم وارد می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان این‌که قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه مازندران بیش از 43 درصد هدایت تحصیلی در رشته فنی و حرفه‌ای صورت گیرد، گفت: در نظر داریم تا برنامه ششم این آمار را به بیش از 55 درصد برسانیم.

وی با بیان این‌که در سال‌جاری در رشته تجربی به ازای هر 5 نفر یک نفر می‌توانست وارد دانشگاه سراسری شوند، افزود: مازندران رتبه اول کشور در هدایت تحصیلی را دارد.

نظری با اشاره به اهمیت شاداب‌سازی مدارس، برگزاری کارگاه ویژه فرهنگی ورزشی را در همین راستا دانست و اظهار کرد: در استان مازندران با احتساب کار و دانش و فنی و حرفه‌ای 324 هنرستان فعال است.

وی با بیان این‌که تمامی کتاب‌های پایه دهم تغییر کردند، افزود: استان مازندران در ثبت نام رتبه پنجم کشور را دارد تا روز پنج‌شنبه هفته گذشته از 4 هزار و 821 مدرسه 457 هزار و 896 نفر تقریبا 93.76 درصد دانش آموزان ثبت نام کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان این‌که سوم مهر آغاز رسمی مدارس است، عنوان کرد:  میزان خسارت طوفان در روزهای 12 و 17 شهریور ماه در 166 مدرسه بیش از 3 میلیارد و 427 میلیون تومان بود.

وی افزود: کمک فرمانداران در بازسازی مدارس آسیب دیده در طوفان، حمایت فرمانداران برای تجهیز هنرستان ها با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها، تامین سوخت شبانه مدارس شبانه روزی و مناطق محروم از نعمت گاز طبیعی از مصوبات جلسات معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بود.