اخاذی تلگرامی از زن جوان

سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه زنی، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان چنین عنوان کرد: در حدود چند ماه قبل با شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و در ادامه وی به تصاویر شخصی بنده در اینستاگرام دسترسی پیدا کرد و سپس این تصاویر را در شبکه اجتماعی تلگرام برایم ارسال و بنده را تهدید نمود که آنها را پخش می نماید و به همین بهانه مرا مجبورکرد که در مرحله اول 10 میلیون ریال و در مرحله بعد 25 میلیون ریال به حساب وی واریز کنم ، از این رو تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

 

سرهنگ محمدنژاد افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا مازندران قرار گرفت و در ادامه با بررسی های فنی و اطلاعاتی صورت پذیرفته و رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام ، متهم شناسایی شد.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگی مقام قضایی با جمع آوری سیستم های رایانه ای و مخابراتی متهم را به این پلیس احضار و در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی اعلام کرد، با شاکی رابطه دوستی قبلی داشته و فقط تقاضای طلب خود را از او کرده است.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه طرفین جهت گذراندن مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

سرهنگ محمدنژاد هشدار داد: عکس و فیلم های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزدیکان و اقوام خود قرار ندهید و از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهیز کنید.