خرید و فروش گوشت با طعم گراز

بهرام فغانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: 30 کیلو گوشت گراز هنگام فروش در ساری کشف و خریداران دستگیر شدند.

 

فغانی افزود: روزهای اخیر علاوه بر کشف گوشت گراز دو قبضه سلاح و یک شکارچی به همراه یک خریدار در روستای سقندیکلا ساری توسط ماموران اجرایی هولار و همکاری پاسگاه انتظامی کشف و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه مجوز شکار جانوران آسیب ‌رسان به میرشکارها در مناطق مختلف داده شد، گفت: به پیشنهاد بخشداری، شورای روستا و دهیاری‌ها مجوز شکار حیوانات آسیب‌ رسان به افرادی که مجوز شکار دارند داده شد تا با نظر محیط زیست شکار صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود افزود: میرشکاران بعد از شکار باید گزارش لازم را به محیط زیست بدهند و لاشه را بعد از شکار دفن کنند.

فغانی با بیان اینکه میرشکاران بعد از شکار حق هیچ ‌گونه خرید و فروش این حیوانات حرام گوشت را ندارند، گفت: میرشکاری که دارای مجوز شکار بود بر خلاف مقررات تعیین شده لاشه گراز شکار شده را به فروش رسانده است.

وی افزود: با کشف گوشت گراز در هنگام فروش فروشنده و شکارچی دستگیر و بعد از تکمیل پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال برای چهار نفر مجوز میرشکاری صادر شد، گفت: در همین مدت نیز 473 دفترچه شکار صادر شد.

فغانی با بیان اینکه امسال 113 مورد صید غیرمجاز، 12 مورد شکار غیرمجاز پرندگان در حوزه استحفاظی ساری و میاندورود انجام شد، افزود: دو مورد شکار پستانداران مثل مرال و گوزن انجام شد و 13 مورد هم زنده‌گیری و رهاسازی پرندگان و پستانداران به طبیعت انجام شد.

وی با بیان اینکه اینکه 17 مورد زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان در اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود، انجام شد، خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال دو مورد سلاح غیرمجاز، 9 مورد سلاح مجاز و 47 مورد ادوات و وسایل شکار و صید کشف شد.