تخصیص اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران به‌روز شد

طهمورث قاسم‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ساری اظهار داشت: شهرستان ساری بیش از 92 هزار هکتار اراضی تحت کشت دارد و این شهرستان رتبه نخست تولید مرکبات را در استان دارد و اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته کاملا جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در استان به‌روز شده است، تصریح کرد: ساری از حیث اراضی شیبدار رتبه نخست استان را دارد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در دستور کار ویژه شهرستان قرار دارد، افزود: در حوزه اعتبارات دچار مشکل هستیم که سالانه قصد داریم 250 هکتار از اراضی را زیرپوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز پرداخت بدهی گندمکاران شهرستان به صورت کامل انجام نشده است، گفت: طرح برخورد با مگس میوه در سطح روستاهای مرکز استان اجرایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه رزمایش پدافند غیرعامل در سطح شهرستان ساری انجام شده است، افزود: کاهش شدید قیمت میوه مشکل اصلی کشاورزان در برهه کنونی است.

قاسم‌نژاد با تاکید بر افزایش عرضه و تقاضا برای تنظیم بازار گفت: برداشت زودهنگام محصول مرکبات توسط سورتینگ داران ضرر بسیاری به کشاورزان وارد آمده است.

وی با بیان اینکه در تامین بذر گندم و جوی شهرستان برای توزیع مشکلی نداریم، افزود: تاکنون 30 درصد ظرفیت کشاورزان توزیع شده است.