حمل و نقل جاده‌ای مازندران برای انتقال زائران عتبات عالیات آماده است

علی نصیری در جلسه هم اندیشی و هماهنگی اعزام زائران حرم سالار شهیدان اظهار داشت: تعامل و همکاری در حوزه حمل و نقل مسافر بین دو استان مازندران و گلستان ضروری است و موضوع نقل و انتقال زائرین عتبات عالیات در اربعین برای تحقق این امر و رضایت‌مندی زائران بسار مهم بوده است.

وی افزود: انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافر استان‌های مازندران و گلستان برای نقل و انتقال زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین سرور و سالار شهیدان با تمام امکانات و تجهیزات اعلام آمادگی کردند.

افزایش فوتی ناشی از گاز گرفتگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماه امسال تعداد هفت نفر همگی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

علی عباسی افزود: مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از  وسایل گرمایشی افزایش می یابد، بنابراین می‌توان با رعایت نکات ایمنی و اطمینان از سلامت  این وسایل، زمینه کاهش هر چه بیشتر مرگ ناشی از مسمومیت را فراهم کرد.

وی درباره  اماکن شایع تجمع گاز مونوکسید کربن گفت مکان‌های سرپوشیده و فاقد تهویه مناسب شایع ترین اماکن گازگرفتگی هستند.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی مازندران

به مناسبت 14 آبان روز ملی مازندران که مصادف با جمعه شده، روز شنبه 15 آبان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است.

همچنین عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان در روز 24 آبان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار بصورت رایگان انجام می‌پذیرد.

حضور فرد متقاضی در کتابخانه به منظور ثبت نام الزامی است و هزینه صدور کارت دریافت می‌شود.

معارفه مدیر حراست گردشگری مازندران

آیین تکریم و معارفه مدیر حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این مراسم به نقش حراست‌ها د رایجاد فضای سالم و پویا اشاره کرد و گفت: ارتباط و تعامل صمیمانه و در عین حال مقتدرانه موجب می‌شود تا اهداف و وظایف مدیریت حراست با کمترین تنش و بیشترین موفقیت همراه باشد.

دلاور بزرگ نیا گفت: حراست می‌تواند با تحلیل و رصد اوضاع یک دستگاه وضعیت موجود مجموعه را به وضعیت مطلوب سوق بخشد. ناصر علی نژاد به‌عنوان مدیر جدید حراست اداره کل میراث فرهنگی، صایع دستی و گردشگری مازندران معرفی شد.