سفر بدون روادید به عراق ممنوع

مدیر کل حج و زیارت مازندران  گفت: اخبار و شایعات منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر لغو روادید برای زائران اربعین یا امکان تردد با کارت ملی کذب است.

وی با تأکید بر اینکه محبان اهل‌بیت به این شایعات توجه نکنند و در فرصت باقیمانده نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند، افزود: امسال تنها افرادی که دارای گذرنامه و ویزای معتبر هستند می توانند از مرزهای کشور خارج شوند و دیگر کسی با کارت ملی و دفترچه بیمه نمی تواند به سفر اربعین برود.

ساداتی افزود: اگرچه امکان دارد ویزای کربلا همانند پارسال در مرز مهران نیز صادر شود اما با توجه به حضور انبوه مشتاقان، افراد نسبت به ارسال مدارک و تهیه ویزا پیش از عزیمت به مرز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی شاهد حجم مراجعات به مرزها و شلوغ شدن پایانه های مرزی خواهیم بود تاکید کرد: زائران اربعین سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند و با توجه به برخی کمبودها در آنسوی مرز بهتر است زودتر برای عزیمت به این سفر اقدام کنند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت: 35 هزار مازندرانی تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کردند که برای 23 هزار مازندرانی تاکنون ویزا صادر شد.

ساداتی افزود: با توجه به استقرار نمایندگی کنسولی عراق در مازندران ، 9 هزار زائر اهل استان گلستان نیز ویزای سفر اربعین را از مازندران دریافت کردند.