خارج کردن تومور از شکم خانم 48 ساله

دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه این مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل  با بیان اینکه این خانم به دلیل کاهش وزن ، زردى و درد از ناحیه شکم به بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل مراجعه کرده بود، گفت: با بررسی های انجام شده و تشخیص سرطان سر پانکراس(لوزالمعده)، بیمار توسط تیم پزشکی این مرکز جراحی و تومور از شکم او خارج شد.

وی افزود: این خانم اکنون به بخش منتقل شده و حال وی مساعد است.

این فوق تخصص جراحی قفسه سینه با اشاره به اینکه شیمى درمانى تاثیر بسیار کمی در درمان سرطان سر پانکراس دارد، بهترین درمان این بیمارى را در صورت تشخیص در مراحل اولیه،جراحى اعلام کرد.

دکترنصرتی با بیان اینکه سرطان پانکراس ابتدا در سکوت و بدون درد رشد و پس از بزرگ شدن علائم آن بروز می کند، کاهش وزن، زردی پوست، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، خارش، تهوع، استفراغ، شکم درد، کمر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن را از علائم سرطان سر پانکراس نام برد.

وی گفت: سرطان پانکراس به علت رشد، تقسیم، و گسترش خارج از کنترل سلول های لوزالمعده و تشکیل یک تومور بدخیم، به وجود می آید که سیگار کشیدن را می توان اصلی ترین عامل خطر ایجاد آن دانست.

فوق تخصص جراحی قفسه سینه افزود: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند.

 

 

خارج کردن تومور سر پانکراس از شکم خانم 48 ساله + تصاویر

خارج کردن تومور سر پانکراس از شکم خانم 48 ساله + تصاویر

خارج کردن تومور سر پانکراس از شکم خانم 48 ساله + تصاویر

 

انتهای پیام/