3 هزار تبعه افغان با همسران ایرانی در مازندران

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در این کارگاه آموزشی  و در حضور اعضای کمیته کشوری  اس آی پی (سیپ)  با اشاره به اهمیت سلامت جسم  و جان مردم جامعه در برنامه‌های دولت تدبیر و امید اظهار کرد: همواره نگرش دین و دولت به حوزه سلامت قابل تقدیر است و دولت میلیاردها دلار بودجه به حوزه سلامت مردم جامعه اختصاص داد.

 
علیرضا یونسی وحدت و همدلی، تعامل سازنده سازمان‌های مرتبط و ارائه ایده‌های نو را از مهمترین دستاوردهای چنین کارگاه‌های آموزشی برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت بیماری ایدز در کشور، ایده‌های این کارگاه آموزشی نقشه راهی برای بهبود وضعیت جامعه است.
 
وی ادامه داد: ادامه برنامه‌های کمیته استانی در راستای کنترل این بیماری‌ها و به کارگیری ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را از برنامه‌های مهم اعلام کرد.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت‌های قبل به حال خودشان رها شده بود و نظارت بر کارکرد آنها بسیار ضعیف بود که ساماندهی این سازمان‌ها از اولویت‌های ما بود.
 
یونسی با بیان اینکه بر طبق آمار نهادهای صادرکننده مجوز بیش از 500سازمان مردم‌نهاد در استان وجود داشت افزود: با هم‌نظری این سازمان‌ها خانه تشکل‌ها در مازندران تشکیل شد و امروز می‌توان با استفاده از ایده‌های خلاقانه از ظرفیت این سازمان ها در راستای بهبود وضعیت جامعه و ارتقای آگاهی شهروندان استفاده کرد.
 
وی به برنامه‌های آموزشی مدرن و استاندارد و ترویج روش صحیح بر کاهش این بیماری اشاره و ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد منابع مالی محدود و تجربه اندکی در زمینه برنامه‌ریزی و ارزشیابی دارند که دولت برای همکاری با این سازمان برای کسب مهارت‌های تخصصی و فنی آمادگی دارد از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود.
 
استاندار مازندران تصریح کرد: 30 منطقه آلوده در استان وجود داشت که بعد از اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با توجه به 8 مولفه آلودگی تقریبا محله آلوده در مازندران نداریم.
 
یونسی خاطرنشان کرد: تعداد پناهنده در استان 271 نفر است که از این تعداد 19 عراقی و 252 افغانی هستند و 3 هزار و 300 نفر تبعه افغان با پاسپورت در مازندران هستند که همسران ایرانی دارند. دولت از همه ظرفیت‌ها برای کنترل این بیماری‌ها استفاده خواهد کرد.