افزایش همسرآزاری در مازندران

 علی عباسی در جمع خبرنگاران از ارجاع 2289 مورد همسرآزاری طی 9 ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 2261 مورد بود، یک درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در 9 ماه امسال، از تعداد 2289 مورد همسرآزاری ثبت شده 2245  مورد زن و 44 مورد مرد به عنوان شاکی بودند، افزود: با توجه به مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی، آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مرداد ماه با 287 مورد شامل283 زن و 4 مرد، تیر با 285 مورد شامل 283 زن و 2 مرد و خرداد با 277 مورد شامل 275 زن و 2 مرد به ترتیب بیشترین و  آبان با 189 شامل 183 زن و 6 مرد کمترین مراجعه در زمینه همسرآزاری اتفاق افتاد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران عنوان کرد: در شهرستان‌های ساری و میاندرود با 554 مورد، بابل با 271 مورد و آمل با 225 مورد بیشترین و شهرهای رامسر با 22 زن و عباس آباد با 31 زن مورد کمترین آمار مراجعه کنندگان همسرآزاری به ثبت رسیده است.

این مسئول افزود: از آنجایی که افراد آزار دیده جهت انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان را فراهم ساخته است.

وی تاکید کرد: با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.