کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس

سرهنگ سید محسن جعفری فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با درج آگاهی های تبلیغاتی در برخی کانال های تلگرامی و سایت های تبلیغاتی از یکی از شهروندان 710 میلیون ریال کلاهبرداری کرد خبر داد .

 

وی گفت: درپی مراجعه فردی به مراجع قضائی و انتظامی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با درج آگهی های تبلیغاتی در برخی سایت های تبلیغاتی و یکی از کانال های تلگرامی از وی کلاهبرداری کرد ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه موفق شدند متهم به نام م – ت اهل و ساکن تهران را که با تشکیل سایت و کانالی تلگرامی اقدام به معرفی شرکتی جعلی در فضای مجازی به نام خود کرده بود شناسایی کنند .

سرهنگ جعفری گفت: متهم با تشکیل کانالی تلگرامی و سایتی تحت عنوان فروش آهن آلات و تجهیزات ساختمانی و بتنی و با تبلیغ این شرکت جعلی در برخی از سایت های تبلیغاتی ، با کسب اعتماد افراد اقدام به ثبت سفارش و ارسال پیش فاکتور برای آنان می کرد .

وی افزود: متهم که با این شگرد با دریافت وجه از طریق شماره حسابی جعلی از مالباخته 710 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود با هماهنگی مرجع قضائی،در اقدامی عملیاتی و غافلگیرانه دستگیر شد .

فرمانده انتظامی بابل گفت: متهم ضمن اعتراف به کلاهبرداری از مالباخته ، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موضوع در دست بررسی است .