هشدار اداره کل دامپزشکی مازندران به مرغداران

دکتر سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان مازندران ،گفت: با توجه به تائید بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی و پرندگان مهاجر، پرورش دهندگان مرغ استان از جوجه ریزی در شعاع کانونی این بیماری خودداری کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار این ویروس عدم صدور مجوز جوجه ریزی برای واحدهای صنعتی تا شعاع 10 کیلومتری از محل کانون بیماری است و انتظار میرود مرغداران برای حفظ سرمایه خود از جوجه ریزی مجدد در این شعاع خودداری کنند.

وی دیگر اقدامات کنترلی در این وضعیت بحرانی را پرورش مرغ گوشتی در سایر نقاط کمتر از ظرفیت موجود عنوان کرد و از مرغداران خواست بمنظور کاهش تلفات احتمالی علاوه بر کاهش زمان پرورش، کمتر از ظرفیت سالن ها جوجه ریزی کنند.

دکتر رضوانی با تاکید بر اینکه تاکنون با انجام اقدامات قرنطینه ای و خودکنترلی توسط مرغداران استان هیچ واحد صنعتی گوشتی درگیر این بیماری نشده است، ابرازامیدواری کرد، با حمایت مسئولین استانی و تداوم همکاری مرغداران، این بیماری و تلفات ناشی از ان در جمعیت طیور کنترل شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران به مرغداران توصیه کرد هر گونه تلفات غیرعادی را به ادارات دامپزشکی اطلاع داده و از پرورش طولانی مدت با توجه به شرایط حساس کنونی خودداری کنند.