شرکت ژاپنی برای ساخت نیروگاه زباله‌سوز مازندران در آمل موافقت کرد

خسرو ابراهیم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پیگیری‌های نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه آمل، شهردار آمل، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری و اعضای شورای تامین شهرستان آمل بر ساخت نیروگاه زباله‌سوز با بخش خصوصی به یک نتیجه مثبت رسیدند، اظهار داشت: سال اخیر برای عملیاتی این موضوع تلاش بسیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این امر با شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی زیادی وارد آمل شده و با شهرداری و اعضای شورای شهر وارد مذاکره و مراوده شدند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه در این رایزنی‌ها شرکتی از کشور ژاپن با توافقات اولیه‌ای وارد مذاکره شده و نشست‌هایی را با نماینده مردم آمل، فرماندار و مسئولان شهری انجام دادند، افزود: مسئولان شرکت JGC ژاپن، مجوزهای مربوطه را از کشور ژاپن برای سرمایه‌گذاری و ایجاد نیروگاه زباله سوز در ایران، به ویژه آمل اخذ کردند.

نائب رئیس شورای شهر آمل با تاکید براینکه مدیریت پسماندها نقش زیادی در ارتقای سلامت شهروندان دارد که امیدوارم با ساخت این نیروگاه مشکل زباله ریشه‌ای حل شود، عنوان کرد: این شرکت ژاپنی سرانجام پس از بازدیدهای متعدد از شهر آمل و انجام مطالعات فراوان و امکان سنجی این طرح، این شهررا مستعدتر از دیگر مناطق استان تشخیص دادند.

وی تصریح کرد: شرکت JGC ژاپن با ارسال نامه‌ای به ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران آمادگی شرکت مذکور را برای ایجاد نیروگاه زباله سوز اعلام کردند.

ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه بزودی تفاهمنامه اجرایی ساخت این نیروگاه زباله‌سوز امضا می‌شود، خاطرنشان کرد: با ساخت این کارخانه مشکل اساسی زباله بخش عمده‌ای از شهرهای مازندران رفع می‌شود.