خریداری نردبان ۵۴ متری برای ارائه خدمات مناسب آتش‌نشانی

مهدی عبوری،شهردار ساری در حاشیه یاد بود شهدای آتش‌نشان که در سازمان آتش‌نشانی شهرداری مرکز مازندران با حضور مسوؤلان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آتش‌‍نشانی به عنوان نهاد خدمات رسان باید در کشور جدی گرفته شود و مردمداری را سرلوحه کار خود می داند .

وی با بیان اینکه آتش نشانی اقدامات اثرگذاری را در امدادرسانی و اطفای حریق دارد، افزود: لازم است آتش نشانان از نظر جسمی، روحی و تجهیزات کاری تجدید قوا شده و سرعت در خدمات رسانی داشته باشند.

عبوری با اعلام اینکه شهرداری ساری حمایت تمام قد از سازمان آتش نشانی دارد، گفت: یکی از وظایف مدیریت شهری تجهیز سازمان خدماتی و امدادی با تجهیزات نوین است.

شهردار ساری از خرید نردبان ۵۴ متری برای سازمان آتش نشانی مرکز مازندران خبرداد و افزود: این نردبان بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه دارد که طبق قراردادی با شرکت ترکیه‌ای منعقد شد از طریق بودجه ای که در هزینه جاری شهرداری دیده شد خریداری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان های بلند مرتبه باید از استحکام ویژه ای برخوردار باشند، شهرداری ساری با تعامل و همکاری با نظام مهندسی ساختمان بازدید مستمر از این اماکن و سازه ها را در دستور کار دارد.

عبوری با بیان اینکه ساختمان های تازه بنا شده نسبت به ساختمان های قدیمی از استحکام و کیفیت بیشتری برخوردارهستند ، خاطرنشان کرد: مسائل فنی در ارائه پایان کار شهرداری لازم الاجرا است.

شهردار ساری به تعداد اندک ساختمان های قدیمی بلند مرتبه در مرکز استان اشاره کرده و گفت: به ساختمان های قدیمی که در حال حاضردر شهر ساری وجود دارد اخطارهای لازم برای بازسازی و مقاوم سازی داده شده است.

عضو سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور حادثه دلخراش پلاسکو را زنگ خطری برای شهرداری های سراسرکشور دانست و گفت: تاکنون شاهد همکاری وهمراهی لازم مردم با شهرداری بوده ایم و لازم است که در بخش کنترل و نظارت شهرداری همکاری داشته باشند.