بهشت؛ پاداش زائران با اخلاص حرم حضرت معصومه (س)

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، کارشناس و سخنران مذهبی، در رابطه با شخصیت برجسته حضرت معصومه(س) بیان کرد: بعد از مقام والای چهارده معصوم (ع) که در عالم، دست نیافتنی است، در میان امامزاده ها، شخصیت‌هایی در این امت  وجود دارند که تقریباً نزدیک به معصومین (ع) هستند که از آن جمله می‌توان به حضرت زینب (س)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت معصومه (س) و... اشاره کرد که این بانوی عالیقدر، فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) هستند که مدح و ستایش زیادی درمورد ایشان شده است و چندین امام(ع) هم مبلّغ و مروّج ایشان و ترغیب کننده به زیارت حضرت معصومه (س) بوده اند.

به گفته حجت الاسلام فرحزاد، حضرت معصومه (س)، دختر، خواهر و عمه امام بوده اند و تعریف زیادی از ایشان شده است؛ به طوری که امام جعفر صادق (ع) قبل از این که امام هفتم (ع) متولد شوند، فرمودند: «إِنَّ قُمَ‌ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.» «قم کوفه‌ی کوچک ماست. برای بهشت هشت در است که سه در آن به سوی قم است. زنی در قم وفات می‌کند که از اولاد من و نامش فاطمه است. در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می‌شوند.»، یعنی در شهر قم که حرم ما اهل بیت (ع) است فرزندی از فرزندان من که نام ایشان، فاطمه بنت موسی است از دنیا خواهد رفت و در آن جا دفن خواهد شد که به شفاعت ایشان، همه شیعیان عالم وارد بهشت خواهند شد.

بهشت؛ پاداش زائران با اخلاص حرم حضرت معصومه (س)

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت معصومه (س)، مقام بسیار با عظمتی داشته و زیارتنامه مخصوص دارند و تعبیر امام هشتم (ع) که زیارت ایشان را انشا کردند، این است کسی که حضرت معصومه (س) را از دور یا نزدیک و با معرفت زیاد زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به ورود حضرت معصومه (س) به قم افزود: استاد بزرگواری داشتیم با وجود این که پیرمرد بود، هر روز پیاده قدم می‌زد و نمازش را می‌خواند و یکی دو ساعت روبروی ضریح حضرت معصومه (س) می‌نشست و به آن نگاه می‌کرد و نورانیت به قلبش می‌تابید. از اینرو، به همه افراد توصیه می‌کنم که از دور و نزدیک به حرم حضرت معصومه (س) بیایید چراکه اغلب امامان معصوم (ع) تأکید کردند که زیارت حضرت معصومه (س) معادل با بهشت است و درواقع، زیارت ایشان، بهشت را واجب می‌کند و به دلیل همین تعبیر واجب کردن بهشت، نباید زیارت این بانوی بزرگوار (س) را دست کم گرفت. زیرا انسان از طریق زیارت ایشان، به راه کج و جهنم نمی‌رود و در حقیقت، شفاعت از همین جا شروع می‌شود. 

به گفته این کارشناس مذهبی، میلیون‌ها انسان به حرم مطهر حضرت معصومه (س) آمده و توبه کرده اند و اشک ریخته اند و انرژی گرفته اند و متحول و نورانی شده اند و درحقیقت، منزلت حرم حضرت معصومه(س) به حدی زیاد است که از زیرِ زمین، قبور اولیاء و از روی زمین، زوّار و ذکر خدا و اهل بیت (ع)، استغفار و کار‌های خیر و از بالای سر افراد تا آسمان هم، محل نزول و رفت و آمد ملائکه است.