کرامت دختران از ادعا تا واقعیت

از آن روز که وقتی خبر دختردار شدن را به بعضی مردان میدادند و چهره شان از ناراحتی سیاه و عصبانی میشد و سپس آنها را زنده به گور میکردند، قرنها گذشته است. آن روزهایی که دختر داشتن، چونان لکه ننگی بود بر دامان یک خانواده که جز به خاک و گور پاک نمی‌گردید؛ روزهایی که اصلا دختر، فرزند محسوب نمیشد و آدم به حساب نمی آمد. 

ولی اسلام آمد و چونان نوری شد بر جاهلیت انسانهایی که جهلشان، کورشان کرده بود. اسلام آمد و اتفاقا اولین مومن به پیامبرش هم زن بود! اسلام آمد و چونان ارزش و احترامی به دختر و زن نهاد تا همه انگشت به دهان بمانند. 

خدیجه سلام الله علیها آن هنگام که خواست فاطمه را بدنیا بیاورد، چهار فرشته آسمانی و چهار بانوی پاک به کمکش آمدند تا بگویند این دختر و آمدنش به این دنیا نقطه اوج ارزش یک دختر و زن است.

فاطمه زهرا سلام الله علیها که کلام در وصفش قاصر است هم در نبود خدیجه، ام ابیهایی بود بی‌نظیر؛ چه در مقام دختری و چه در مقام همسری و چه در مقام مادری؛ آنقدر خوش درخشید که تا نسل آخرالزمان، اسوه حسنه تمام آدمیان خواهد ماند. 

پس از او نیز دختران عقیله و کریمه و مجلله بسیاری چونان زینب کبری و ام کلثوم و ... آمدند و رفتند و باقیات صالحاتی از خود به یادگار گذاشتند تا دنیا بداند کرامت و ارزش یک دختر و زن، نه به جنسیت که به تقوی و ایمان و عمل صالح است که ماندگار میشود و نه به جمال و جلوه های عاریتی و ظاهری و مفاخر زیبنده دنیایی! 

فاطمه معصومه سلام الله علیها، کریمه اهل بیت، عمه سادات، خواهر بزرگوار امام رضا علیه السلام که اول ذی القعده سالروز تولد ایشان و به حق روز دختر نام‌گذاری شده است نیز، از همین نسل با کرامتی است که ارزش ذاتی خود را یافته بود و در زیر سایه اش شاگردان بسیاری تلمذ کردند و به جایگاههای رفیع علم و عمل رسیدند.

این روزها که فریاد زن، زندگی، آزادی از زبان مدعیان زن دوست به گوش میرسد؛ این روزها که شعار و پلاکاردهای فمنیستی و زن سالاری، نمایه بسیاری از روغنفکران شده است ولی در عمل چیزی جز برهنگی و آزادی جنسی از آنها نمیبینی! باید اتفاقا آموزه های همان اسلامی را برایشان یادآوری کرد که از ۱۴ قرن پیش طرفدار واقعی دختران و زنان در عمل بوده است و نه این مدعیان واهی!

برای نسلی که نمی‌داند زن، سلامت روح و طهارت درونش، سلامت و طهارت جامعه و قدرت باطنش، قدرت جامعه است، زن فقط در بدنی تعریف می‌شود که در زنجیر حجاب به بند کشیده شده و برهنگی سبب رهایی‌اش می‌شود!

گویا این نسل، آموزش ندیده که بداند یک انسان، فرای قالبی زنانه یا مردانه است و نباید کرامت خود را در برهنگی و عرضه‌ زیبائیهای بدن ببیند! به او نیاموخته‌اند که انسانیت در این ظاهر و اندام نیست، بلکه حقیقتی است که می‌تواند تا بی‌نهایت اوج بگیرد و قوه انسانی خویش را به فعل برساند و این بدن، ابزار تمرین اوست برای رسیدن به این هدف.

امروزه زن، زندگی، آزادی، بهانه ای شده است تا کرامت دختر و زن را به تاراج برد و از او عروسکی بسازد برای بهره جویی و تلذد نامردان روزگار. به هر دروغ و فریب و رسانه سازی و ... هم که شده، در جهت رسیدن به اهداف شومشان چنگ میزنند تا این عنصر تمدن ساز را به انحراف بکشانند و نشود آنچه که نمیخواهند!

دختران ما باید بدانند که کرامت واقعی یک دختر در حفظ عفت و پاکدامنی و سپس پیشرفت و تعالی در ابعاد وجودی انسانیت است. خدمت کریمانه، شادی و نشاط مومنانه، گره گشایی کریمانه، رفتار نیکوکارانه، و زیست عفیفانه ما باید چونان فاطمه معصومه ای باشد که زندگی اش، هجرتش و وفاتش همه زمینه ای شد برای پرورش افرادی در راستای استقرار حکومت جهانی الله تا آخرالزمان ان شاءالله .

 

صفورا ترقی