متن دعای شب لیله الرغائب برای گرفتن حاجت های مهم
لیله الرغائب، اولین شب جمعه ماه رجب است. این شب از شب‌های پر فضیلت و مورد توجه مسلمانان است. در این شب، فرشتگان به زمین فرود می‌آیند و دعاهای بندگان را به درگاه خداوند می‌برند.

در این شب، اعمالی مستحب است که یکی از آن‌ها خواندن دعای شب لیله الرغائب است. این دعا دعایی طولانی است که در منابع شیعه آمده است. در این دعا، بنده از خداوند می‌خواهد که او را از گناهان پاک کند، به او توفیق عبادت و بندگی دهد، او را از هر سختی و شدتی نجات دهد و به او نعمت‌های دنیا و آخرت را عطا کند.

در این مطلب، متن دعای شب لیله الرغائب را برای گرفتن حاجت ارائه می‌کنیم. این متن، متن اصلی دعای لیله الرغائب است، با این تفاوت که بخش‌هایی از آن که برای گرفتن حاجت مفید است، برجسته شده است.

متن دعا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِجَاهِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تَجْعَلَ لِی فِی لَیْلَةِ رَغَائِبَ هَذِهِ رَغْبَةً إِلَیْکَ فِی جَمِیعِ حَوَائِجِی وَأَنْ تُعْطِیَنِی مِنْ فَضْلِکَ رَغْبَةً أَرْجُو بِهَا قَبُولَ عَمَلِی وَمَغْفِرَةَ ذَنْبِی

متن دعای شب لیله الرغائب برای گرفتن حاجت های مهم

ترجمه

به نام خداوند بخشنده مهربان

بارخدایا، به حق محمد و خاندان محمد از تو می‌خواهم که بر محمد و خاندان محمد درود فرستی و در این شب لیله الرغائب برای من اشتیاق و رغبتی به سوی خود در تمام حاجاتم قرار دهی و از فضل خود به من رغبتی عطا کنی که به سبب آن، پذیرش عملم و آمرزش گناهانم را امید داشته باشم.

بخش‌های برجسته شده

در بخش اول دعا، بنده از خداوند می‌خواهد که برای او اشتیاق و رغبتی به سوی خود در تمام حاجاتش قرار دهد. این بخش از دعا می‌تواند برای گرفتن حاجت مفید باشد، زیرا نشان می‌دهد که بنده از صمیم قلب خواستار برآورده شدن حاجت خود است.

در بخش دوم دعا، بنده از خداوند می‌خواهد که به او رغبتی عطا کند که به سبب آن، پذیرش عملش و آمرزش گناهانش را امید داشته باشد. این بخش از دعا نیز می‌تواند برای گرفتن حاجت مفید باشد، زیرا نشان می‌دهد که بنده امید دارد که با برآورده شدن حاجت خود، اعمالش مورد قبول خداوند قرار گیرد و گناهانش آمرزیده شود.

نکاتی برای گرفتن حاجت با دعای شب لیله الرغائب

برای گرفتن حاجت با دعای شب لیله الرغائب، باید نکاتی را رعایت کنیم:

دعا را با حضور قلب و توجه به معانی آن بخوانیم.

با نیت خالص و از صمیم قلب از خداوند طلب حاجت کنیم.

برای برآورده شدن حاجت خود تلاش کنیم.

امیدوارم با رعایت این نکات، بتوانیم از فضیلت‌های شب لیله الرغائب بهره‌مند شویم و حاجات خود را از خداوند بخواهیم.