توسل به حضرت زهرا(س) درب ورود به بارگاه قرب مهدوی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس از قم حجتالاسلام والمسلمین احمد میردامادیان در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت استفاده از فرصتهای گرانقدر ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دعا، مغز عبادتهاست و در روایات نیز آمده اگر کسی میخواهد بسنجد که چقدر خداوند به او نظر دارد، باید در اعمال خود مشاهده کند که به چه میزان اهل دعاست.

وی افزود: بسیاری از ادعیه مردم، حول و حوش مسائل مادی است که همین امر نیز مسئله بدی نیست، ولی باید به این بیندیشیم که در صدر دعاهایمان به چه امری توجه داشته باشیم؛ مهم‌ترین خواسته ما در ماه مبارک رمضان و در همه ایام سال، باید خدا و تقاضای توفیق بندگی باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز همین خواسته را از مسلمانان دارند که در دعاهایشان خدا را طلب کنند؛ در این شب‌ها باید از امام زمان(عج) بخواهیم که به عنوان امام ما را بپذیرد که اگر ایشان ما را قبول کند، خدا نیز ما را می‌پذیرد.

وی گفت: در این شب‌ها باید از خدا لوازمی را بخواهیم که می‌تواند در سختی‌های روز قیامت، دست انسان را بگیرد که یکی از فلسفه‌های روزه‌داری را نیز یادآوری گرسنگی و تشنگی روز قیامت ذکر کرده‌اند؛ باید در این ماه ذخیره مناسبی برای سفر سخت قیامت مهیا کنیم.

میردامادیان اظهارکرد: در این شب‌ها باید دعا کنیم که خداوند توفیق انتظار حضرت حجت(عج) را به ما بدهد؛ وجود حضرت مایه استحکام و حی و استمرار حیات است.

وی اضافه کرد: به نوعی می‌توان گفت که ماه رمضان ماه امام زمان(عج) است، در دعای بعد از نماز ماه مبارک رمضان به نوعی برای ظهور حضرت دعا می‌کنیم، زیرا از خدا زمانی را می‌خواهیم که هیچ گرسنه و برهنه و فقیری در روی زمین نباشد، مسلما این زمان فقط در زمان ظهور و حکومت حضرت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های حکومت امام زمان(عج) گفت: در دوران حکومت حضرت کسی پیدا نمی‌شود که بتوان به او صدقه داد.

میردامادیان خاطر نشان کرد: حضرت صاحب الامر (عج) کلید حل مشکلات مردم را عشق و ارادت به حضرت زهرا (س) ذکر کردهاند، زیرا این کلید مهم درب ورود به محضر مهدی است و هر کس که بخواهد به این درگاه قرب برسد، باید دست به دامان حضرت زهرا (س) شود.