به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، چشم ها به راه است و چشم راه نیز به کاروان دلدار دوخته شده، بی صبرانه انتهای جاده را نگاههای مشتاق ورانداز می کنند و چشم از این جاده بر نمی دارند، انگار که مرادشان در راه است و این مریدان جز انتظار چاره دیگری ندارند.

همه آمده اند، از روستاهای نزدیک به مرز استان مرکزی گرفته تا مردم مرکز شهر بروجرد، هیئات سینه زنی و عزاداری عاشورایی دیگر به پا کرده اند، عزاداران و مشتاقان برای دیدار ضریح متبرک حسین(ع) جز " اشک " که محرم دل سوخته عاشقان دردانه زهراست چیز دیگر ندارند که نثار قدوم یار کنند.


مردم عزادار از روستاهای " تپه مولا " و " دهکرد " گرفته تا " کبوترلان "، " دودانگه "، " سرنجه " و …خود را به جاده انتظار رسانده اند، تا نگاه منتظرشان را فرش زیرپای کاروان زیبایی ها کنند؛ اینجا کلمات یارای تفسیر انتظار این مردم را ندارد، چه بنویسیم " نگاه منتظر " و چه " انتظار " را شرمنده این " نگاه " کنیم.

بوی اسفند و گلاب راه و شهر را برداشته، زنان روستا به قدوم کاروان ضریح گلاب می پاشند و اسفند دود می کنند، مردم در ورودی شهر بروجرد و میدان آیت الله بروجردی قیامتی به پا کرده اند، امروز شهر را تنها یک خبر با خود برده است؛ خبر ورود کاروانی مطهر؛ شهر با همین خبر به اوج رفته و بی تاب است.

اینجا شهر شور عاشورایی به خود گرفته؛ دوباره محرم، دوباره بوی حسین(ع)...و دوباره شور و شیدایی. شهر آرام در گوش زمین و زمان زمزمه می کند که: "اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ ..."