فعالان بیداری اسلامی در بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن

به گزارش افکارنیوز،حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا غریب رضا، مدیر بخش بیداری اسلامی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، هدف اصلی بخش بیداری اسلامی را ارزیابی کرد و گفت: هدف این بخش این است که مخاطب هویت و چیستی این بیداری، بسترهای تاریخی شکل‌گیری آن، تحولات و حوادثانقلاب‌های بیداری گرایانه و شخصیت ها و نمادهای بیداری اسلامی را بشناسد.

حجت الاسلام غریب رضا درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بخش بیداری اسلامی نمایشگاه قرآن تصریح کرد: فضاسازی برای گفتگوی فعالان بیداری اسلامی و کارشناسان این حوزه در دستور کار بخش قرار دارد، از این رو پنج نشست مناظره با محورهای مذکور در طول برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود. علاوه بر این، از هشت تن از مهمانان غیر ایرانی از کشورهایی همچون مصر، یمن، تونس، بحرین و کشورهای مقاومت مثل سوریه، لبنان و فلسطین در کنار طلاب، نخبگان و نیروهای فرهنگی و نیز علاقه مندان داخلی و خارجی به این حوزه برای حضور تخصصی در بخش دعوت به عمل آمده است.

مدیر بخش بیداری اسلامی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره فضاسازی بخش بیداری اسلامی برای ارائه مفاهیم مدنظر به مخاطبان توضیح داد: استفاده از تابلوها و بنرهای مرتبط، سازه‌های تجسمی و ماکت میدان های معروف در جریان بیداری اسلامی همچون میدان التحریر مصر، میدان لولوی بحرین و میدان غصبه تونس و … در کنار فلش کارت های محتوایی و عرضه نرم افزارهای تلفن همراه برای ارائه مفاهیم این بخش در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام غریب رضا در پایان از برگزاری همایش بزرگ «قرآن و سبک زندگی بیداری اسلام» با حضور کارشناسان داخلی و خارجی خبر داد.