«قرآن، کتاب زندگی» با محوریت سوره «حجرات»

به گزارش افکارنیوز،طرح فراگیر تابستانی «قرآن کتاب زندگی» نیمه شعبان به مناسبت میلاد امام عصر(عج) با محوریت سوره مبارکه " حجرات " آغاز می‌شود.

رادیو قرآن در تابستان سال۹۲ به جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و آشنایی خانواده‌ها با الگوی قرآنی در رفتار و اخلاق این طرح را برگزار می‌کند. در این سوره به خاطر آن که چند بار پی ‏درپى جمله «یا ایّها الّذین آمنوا» آمده است، سیماى یک جامعه اسلامى از آن معلوم می ‌شود. در سوره حجرات مسائل مهمی در ارتباط با شخص پیامبر(ص) و جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر مطرح شده و بسیاری از نکات مهم اخلاقی در آن عنوان شده است.

علامه طباطبایی ذیل آیات این سوره می‌فرماید: این سوره مشتمل بر مسائلی از احکام دین است. احکامی که با آنها سعادت زندگی فردی انسان تکمیل می شود و نظام صالح و طیب در(مجتمع) مستقر می گردد. بعضی از آن مسائل ادب جمیلی است که باید بین بنده و خدای سبحان رعایت شود و پاره‌ای از آنها آدابی است که بندگان خدا باید در مورد رسول خدا(ص) رعایت کنند که در آیات اول سوره ی حجرات به تعدادی از این آداب اشاره شده است.

این طرح با پایان یافتن ماه شعبان در ماه مبارک نیز استمرار خواهد داشت و همچون سال‌های گذشته اختتامیه طرح «قرآن، کتاب زندگی» نیمه ماه مبارک رمضان طی مراسمی در بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.