سازمان دارالقرآن داور مسابقات حفظ قرآن کریم تربیت می‌کند

به گزارش افکارنیوز،«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در ششمین دوره تربیت داوری حفظ قرآن از استان‌های تهران، قم و همچنین بخش خواهران استان اصفهان ثبت‌نام به عمل نیامد، با این وجود بیش از ۱۸۵ نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته که از تمامی استان‌های کشور بود، رشد قابل توجهی داشت.

وی با بیان اینکه ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن از ۸ تا ۱۲ تیرماه ۱۳۹۲ برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره ۸۲ نفر شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۳۱ نفر را آقایان و ۵۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

ضرغام با اشاره به اینکه ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن کریم از تاریخ ۸ تا ۱۰ تیر‌ماه ویژه بانوان و از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه ویژه آقایان در اردوگاه شهید حقانی استان البرز برگزار می‌‌شود، خاطرنشان کرد: از ۸۲ نفری که در این دوره حضور دارند، حدود۴۵ نفر با آزمون ورودی در ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن شرکت می‌کنند و تعدادی نیز دارای مدرک درجه ۳ حفظ یا نفرات برگزیده مسابقات بین‌المللی هستند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت داوری حفظ تصریح کرد: این دوره با هدف بازسازی و تربیت داوران مجرب برای مسابقات حفظ و آزمون‌های حفظ قرآن، به ویژه آزمون‌های شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن برگزار می‌شود.

تعداد کم داوران کشور پاسخگوی نیاز حافظان نیست

ضرغام، ارتقای سطح علمی و فنی داوران مسابقات قرآنی و آزمون‌های حفظ قرآن و همچنین یکسان‌سازی روش‌های داوری برای جلوگیری از اعمال سلیقه‌های فردی را از دیگر اهداف برگزاری دوره تربیت داوری حفظ قرآن عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری مسابقات و آزمون‌های شفاهی، تعداد کم داوران کشور پاسخگوی نیاز حافظان نیست.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن با حضور اساتیدی همچون آقایان «امیر آقایی» و «محمدمهدی بحرالعلوم» برگزار می‌شود، اظهار داشت: میانگین سنی شرکت کنندگان در این طرح حدود ۳۰ سال است که این امر نشان دهنده علاقه جوانان به انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه نتایج نهایی حدود یک ماه پس از پایان دوره از طریق سایت تلاوت اعلام می شود، افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره در صورت موفقیت و کسب حدنصاب نمره، به مدت دو سال به عنوان کارورز زیر نظر یکی از داوران باتجربه قرار می‌گیرند و اگر عملکرد آن‌ها پس از این مدت مورد تأیید معاونت آموزش و پژوهش و همچنین دبیرخانه اعطای مدرک تخصصی حافظان قرار گرفت، به آن‌ها گواهینامه رسمی اعطا می‌شود و می‌توانند به طور مستقل آزمون برگزار کنند.