آموزش عفت به کودکان/چگونگی ورود کودکان به اطاق والدین

سرویس مذهبی افکارنیوز- یکی از وظایف مهم پدر و مادر توجه عمیق و جدی به حفظ عفت و پاکدامنی کودکان است. در این خصوص پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: مبادا در حالی که کودکی در گهواره به شما می نگرد آمیزش کنید.۱

و در آیه ۵۸ سوره نور چنین می خوانیم: «و کودکانتان که به حد بلوغ نرسیده اند در سه وقت از شما اجازه بگیرند، قبل از نماز فجر و در نیم روز هنگامی که لباس های(معمولی) خود رابیرون می آورید و بعد از نماز عشا این سه وقت خصوصی برای شماست.»

و در آیه ۵۹ سوره نور در مورد فرزندان بالغ چنین می فرماید: «و هنگانی که اطفال شما به سن بلوغ برسند، باید(در همه وقت برای ورود به اطاق والدین) اجازه بگیرند، همانگونه که اشخاصی که پیش از آنها بودند اجازه می گرفتند.»

این دستور متوجه اولیای اطفال است و آنها موظفند که این احکام را به کودکان خود اعم از دختر و پسر بیاموزند که فرزندان نابالغ در سه وقت موظف به اجازه گرفتن می باشند و کودکان بالغ وظیفه دارند در همه حال به هنگام ورود به اطاق خصوصی پدر و مادر اجازه بگیرند.

آری! در اجرای این دستورات به هیچ وجه مسامحه کاری صحیح نیست و گاه می شود که سهل انگاری پدر و مادر و برخورد کودکان با منظره هایی که نمی بایست آن را ببیند، سرچشمه انحراف اخلاقی و گاه بیماری های روانی و آلودگی جنسی شده است.


پی نوشت:

۱ - بحار، ج۱۰۳، ص۲۹۵.
۲ - زمینه های گناه، محسن قرائتی، ص۷۸.