متن این حدیث را از کتاب مصباح المتهجد منتشر می کند.

الإمام العسکریّ علیه السلام ـ فِی الصَّلاةِ عَلى وَلِیِّ الأَمرِ المُنتَظَرِ علیه السلام ـ : اللّهُمَّ صَلِّ عَلى وَلِیِّکَ وَابنِ أولِیائِکَ الَّذینَ فَرَضتَ طاعَتَهُم ، وأوجَبتَ حَقَّهُم ، وأذهَبتَ عَنهُمُ الرِّجسَ وطَهَّرتَهُم تَطهیرًا .

اللّهُمَّ انتَصِر بِهِ لِدینِکَ ، وَانصُر بِهِ أولِیاءَکَ وأولِیاءَهُ وشیعَتَهُ وأنصارَهُ وَاجعَلنا مِنهُم .

اللّهُمَّ أعِذهُ مِن شَرِّ کُلِّ باغٍ وطاغٍ ومِن شَرِّ جَمیعِ خَلقِکَ ، وَاحفَظهُ مِن بَینِ یَدَیهِ ومِن خَلفِهِ وعَن یَمینِهِ وعَن شِمالِهِ ، وَاحرُسهُ وامنَعهُ أن یوصَلَ إلَیهِ بِسوءٍ ، وَاحفَظ فیهِ رَسولَکَ وآلَ رَسولِکَ ، وأظهِر بِهِ العَدلَ وأیِّدهُ بِالنَّصرِ ، وَانصُر ناصِریهِ ، وَاخذُل خاذِلیهِ ، وَاقصِم بِهِ جَبابِرَةَ الکَفَرَةِ ، وَاقتُل بِهِ الکُفّارَ وَالمُنافِقینَ وجَمیعَ المُلحِدینَ ، حَیثُ کانوا وأینَ کانوا مِن مَشارِقِ الأَرضِ ومَغارِبِها وبَرِّها وبَحرِها ، وَاملَأ بِهِ الأَرضَ عَدلاً ، وأظهِر بِهِ دینَ نَبِیِّکَ عَلَیهِ وآلِهِ السَّلامُ ، وَاجعَلنِی اللّهُمَّ مِن أنصارِهِ وأعوانِهِ وأتباعِهِ وشیعَتِهِ ، وأرِنی فی آلِ مُحَمَّدٍ ما یَأمُلونَ وفی عَدُوِّهِم مایَحذَرونَ ، إلهَ الحَقِّ آمینَ   .

امام عسکرى علیه السلام ـ در درود فرستادن بر ولى امر منتظر علیه السلام ـ می فرماید: بار خدایا، بر ولىّ خود و فرزند اولیایت درود فرست؛ همانان که اطاعت از ایشان را فرض دانستى و حقّ آنان را واجب شمردى و پلیدى را از وجودشان زدودى و به کلّى پاک و پاکیزه شان گردانیدى.

بار خدایا، به واسطه او دینت را مدد و حمایت کن و به وسیله او دوستان خود و دوستان او و شیعیان و یارانش را یارى رسان و ما را از آنان قرار ده.

بار خدایا! او را از گزند هر بیدادگر و سرکشى و از گزند همه آفریدگانت، محفوظ بدار و از پیش رو و پشت سر و از راست و چپش، او را نگهدار و از این که بدى و آسیبى به او برسد، پاسدارى و حراستش فرما و با حفظ او، رسول و خاندان رسول خود را حفظ کن؛ عدالت را با دست او آشکار ساز و او را نصرت عطا فرما و یارانش را یارى رسان و کسانى را که تنها و بى یاورش گذارند، تنها و بى یاور گذار و به دست او، جبّاران کفر پیشه را درهم شکن و کافران و منافقان و ملحدان را، هرچه باشند و هر کجا باشند، در شرق عالم و غرب آن، در خشکى ودر دریا، همگى را نابود کن و به وسیله او زمین را آکنده از عدل و داد گردان و دین پیامبرت ـ درود بر او و خاندانش ـ را رونق بخش و ما را، بار خدایا! از یاران و مددکاران و پیروان و شیعیان او قرار ده و مرا زنده بدار تا ببینم که خاندان محمّد به آرمانها و آرزوهایشان رسیده اند و دشمنان آنان به آن چه از آن مى ترسیدند، گرفتار آمده اند، آمین اى معبود راستین.

مصباح المتهجد/409

 دعا /امام یازدهم/ فرزند/ امام مهدی(عج) /امام حسن عسکری(ع) /خبرگزاری حوزه/ حدیث روز