حجت الاسلام المسلمین سیدمحمدحسین میرلوحی، کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت سوم رجب و شهادت امام هادی علیه السلام یادداشتی نوشته است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

«تمامی احادیث معصومین علیهم السلام بی شک و شبهه از جنس یک نور واحدند و جملگی ما را به سرچشمه توحید دعوت می‌کنند، در این میان کلماتی که از امام مظلوم و غریب ما امام هادی علیه‌السلام به دست ما رسیده است از حلاوت و شیرینی خاصی برخوردار است.

 

یکی از برجسته ترین آنها زیارت پر فضیلت و پر مغز جامعه کبیره است که علامه مجلسی آن را از اصح روایات می داند و حضرت امام خمینی(ره) در چهل سال آخر عمر خویش هر روز این زیارت را می‌خواندند.
از جمله از شیرین ترین روایات ایشان این حدیث شریف است: لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ کَدِرْتَ عَلَیْهِ. از کسی که نسبت به او دلت صاف با صفا نیست توقع صمیمیت نداشته باش

 

، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ إ لَیْهِ، و از کسی که نسبت به او حسن ظن نداری منتظر دلسوزی و خیرخواهی نباش فَإ نَّما قَلْبُ غَیْرِکَ کَقَلْبِکَ لَهُ. چرا که قلب دیگران مانند قلب توست. یعنی افکار دیگران نسبت به تو مانند افکار تو نسبت به آنهاست

 

عجب عبارت زیبا و هیجان انگیزی!!

 

بنابر فرمایش امام هادی علیه السلام می توانیم با افکار خودمان افکار دیگران را مدیریت کنیم. پس چه بهتر با حسن ظن‌مان نسبت به اطرافیان و بستگان بهترین سرنوشت را برای آینده خویش رقم زنیم؟!»