برای شفای بیماری‌ها این نماز را بخوانید

پیامبر(ص) فرمود: اینها را با زعفران بر ظرفی پاک بنویس سپس بشور و بنوش:

 

«أَعوذُ بِکَلِمَاتِ اللهِ التَّامَّةِ و أَسْمَائِهِ الْحُسْنَی کُلِّهَا عَامَّةً مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ وَ مِنْ شَرِّ الْعَیْنِ اللَّامَةِ وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ»

 

پناه می‌برم به تمام کلمات تامه الهی و اسمای حسنای الهی از شر درد و غم و از شر چشم سرزنشگر و از شر حسودی، گاهی که حسد بورزد.

 

پس سوره حمد، توحید، ناس، فلق و این سه آیه سوره بقره را بنویس:

 

«وَإِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ.
إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَالْفُلْکِ الَّتِی تَجْرِی فِی الْبَحْرِ بِمَا یَنفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنزَلَ اللّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِن مَّاء فَأَحْیَا بِهِ الأرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِیهَا مِن کُلِّ دَآبَّةٍ وَتَصْرِیفِ الرِّیَاحِ وَالسَّحَابِ الْمُسَخِّرِ بَیْنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ لآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ» (آیات 163 و 164 سوره بقره)

 

و خدای شما، خداوند یگانه‌ای است، که غیر از او معبودی نیست! اوست بخشنده و مهربان (و دارای رحمت عام و خاص)! در آفرینش آسمان‌ها و زمین، و آمد و شد شب و روز، و کشتی‌هایی که در دریا به سود مردم در حرکتند، و آبی که خداوند از آسمان نازل کرده، و با آن، زمین را پس از مرگ، زنده نموده، و انواع جنبندگان را در آن گسترده، و (همچنین) در تغییر مسیر بادها و ابرهایی که میان زمین و آسمان مسخرند، نشانه‌هایی است (از ذات پاک خدا و یگانگی او) برای مردمی که عقل دارند و می‌اندیشند!

 

آیة الکرسی و آیه آمن الرسول تا آخر سوره بقره و ده آیه اول سوره آل عمران و ده آیه آخر آن و آیه اول سوره نسا و آیه اول سوره مائده و آیه اول سوره انعام و آیه اول سوره اعراف و آیه:، ان ربکم الله الذی ... رب العالمین و ده آیه اول سوره صافات را نیز بنویس. سپس آن را سه مرتبه بشوی و وضویی همانند وضوی نماز بگیر و سه جرعه از آن بنوش و به صورت و بقیه اعضای بدن مسح کن، سپس دو رکعت نماز بخوان و از خدا طلب شفا بنما، این کار را سه روز انجام بده، حسان می‌گوید: به اذن خداوند ما آن را آزمایش کردیم و مفید دیدیم.