محل زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها پس از ازدواج کجا بود؟
بر اساس آن چه در منابع تاریخی آمده است پس از ازدواج امیرمومنان و حضرت زهرا سلام الله علیها آنان در محلی دور از پیامبر خدا زندگی می‌کردند چرا که آن حضرت مکانی بهتر از آن برای زندگی پیدا نکرده بود. با گذشت مدتی پیامبر خدا از آنان خواست تا مکانی نزدیک ایشان بیابند و نزد او باشند.
 
این خبر به گوش یکی از انصار به نام حارثه بن نعمان رسید و او خانه‌اش را که نزدیک، خانه پیامبر خدا و مسجد النبی بود به امیرمومنان و فاطمه زهرا سلام الله علیهما داد و بدین صورت آنان نزد پیامبر خدا آمدند[1] فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرمومنان علیه السلام در این منزل به دنیا آمدند. پیامبر خدا روزهای بسیار، بر در این منزل می‌ایستاد و آیه تطهیر را که در شأن آنان بود را تلاوت می‌فرمود.[2] این همان منزلی است که صدیقه طاهره سلام الله علیها تا پایان عمر در آن ماندند.
 
پی نوشت: -------------
[1] . ابن سعد، الطبقات الکبری، ج8، ص22. (بیروت، دار صادر، بی تا)
[2] . «عن أبی الحمراء قال شهدت رسول الله ص أربعین صباحا یأتی إلى باب علی و فاطمة و حسن و حسین حتى یأخذ بعضادة الباب و یقول: إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» (حاکم حسکانی، شواهد التنزیل لقواعد التفضیل - تهران،‌ وزارت ارشاد، 1411ق- ، ج2،‌ ص81)