ویژگی های یاران امام زمان چیست؟
سلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی گفت: افرادی که می خواهند در  زمره یاران امام زمان (عج) قرار بگیرند ، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا پیش از ظهور آن حضرت زمینه های روحی یک فرد منتظر را در درون خود فراهم کنند.
 
وی ادامه داد: افرادی که در زمره یاران خاص امام دوازدهم (عج) و همچنین افرادی که در زمره دیگر یاران این حضرت قرار می گیرند، از شناختی عمیق نسبت به خدا و امام خود برخوردار هستند.
 
محمدی تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است :"در قلوب یاران حضرت مهدی (عج) هیچ شکی نسبت به ذات خدا وجود ندارد."
 
وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: همچنین افرادی که در زمره یاران این امام بزرگوار قرار می گیرند، افرادی هستند که به امامت ایشان اعتقاد دارند و چنین اعتقادی جنبه درونی دارد و برخاسته از عقل و درک است.
 
این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: یاران امام زمان (عج) ویژگی های مهمی همچون اطاعت آن هم در نوع کامل خود یعنی اطاعت کامل برخوردار هستند و روزها و شب هایشان را با یاد شیرین حق و مناجات با او سپری می کنند.
 
وی یادآور شد: امام صادق (ع) در این خصوص فرموده اند:" شب ها را با عبادت به صبح می رسانند و روزها را با روزه به پایان می برند".
 
محمدی خاطرنشان کرد: به همین جهت گفته می شود افرادی که در زمره یاران حضرت مهدی (عج) قرار می گیرند، با تلاش مداوم و عبادت خدا در تمامی ساعت های شبانه روز به درجه ای از ایمان و یقین دست پیدا می کنند که در نهایت در گروه یاران این امام معصوم (ع) جای می گیرند.