در زندگی متواضع باشید
پیامبر اسلام (ص)در وصیت خود به امام علی (ع)می فرماید:یا علی به خدا قسم اگر انسان متواضع و فروتن در ته چاه هم باشد خداوند عزوجل بادی را نزد او می فرستد تا او را بالا بیاورد و او را در دولت اشرار به جایگاه و منزلتی بالاتر از جایگاه و منزلت نیکان می رساند
 
آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)در شرح این حدیث می فرماید:این تجربه عمر من است کسانی که خودشان را کوچک کردند و تواضع نمودند، به مقامات عالی رسیدند اما کسانی که می خواستند خودشان را بالا ببرند زمین خوردند ما چنین چیزهایی را در صنف اهل علم هم دیده ایم.
 
مرحوم مجتهدی ادامه می دهد:چرا در وقت تشییع جنازه شیخ محمد حسین زاهد این همه جمعیت جمع شد و ایشان را تا بابویه شهرری با پای پیاده تشییع کردیم؟ برای اینکه ایشان تواضع داشت.به بچه ها احکام شرعی یاد می داد قرآن یاد می داد.ایشان افتادگی کردند و به مقام بال رسیدند.الان به برخی پیش نمازها اگر بگویید بعد از نماز ظهر منبر برو به آنها برمی خورد و می گویند:منبر برای واعظان است من منبر بروم؟ اینها محلی از اعراب ندارند و مطابق آیه قرآن به جهنم می روند.
 
سپس مرحوم مجتهدی در انتها می گوید:خداوند در قرآن و در وصف متواضعان می فرماید:بهشت مخصوص کسانی است که اراده برتری در زمین ندارند و یعنی نمی خواهند به آنها آیت الله بگویند، چنین کسانی به بهشت می روند.
 
منبع:کتاب احسن الحدیث، ص258