تاثیر دعا کردن در ظهور امام زمان (عج)

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی گفت: انسانی که خود را منتظر می‌نامد باید تلاش کند روحیه مسئولیت پذیری را در درونش افزایش دهد. چنین فردی همچنین در گام‌های اولیه باید در جهتتهذیب نفس خود گام بردارد و در مرحله بعدی به سراغ اجتماع برود.

 

وی ادامه داد: فردی که نفس خود را تهذیب کند، ناخودآگاه درصدد اصلاح جامعه نیز برمی آید و این موضوع یکی از نشانه‌های منتظر واقعی به شمار می‌رود چرا که چنین مسلمانی نمی‌تواند نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت باشد.

 

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین فرد منتظر و فرد غیر منتظر این است که فردی که مفهوم انتظار را به درستی درک نکرده و منتظر ظهور امام زمان (عج) نیست، دچار نا امیدی می‌شود و برای بهبود شرایط روحی و غیر روحی خود و همچنین اعضای جامعه هیچ گونه تلاشی نمی‌کند.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: فردی که انتظار ظهور حضرت، ولی عصر (عج) را می‌کشد، به آینده امیدوار است و برای رسیدن به هدف هایش در امور مختلف زندگی همواره تلاش می‌کند. چنین شخصی کار‌های خود را در جهترضایت الهی و همچنین گام برداشتن در مسیر حق و هر چه بیشتر نزدیک شدن به امام زمان (عج) انجام می‌دهند.

 

کربلایی یادآور شد: دعا کردن از سوی منتظران در ظهور آقا امام زمان (عج) تاثیر دارد به این معنا که قضا و قدر الهی نیز قابل تغییر کردن است و گاهی دعای افراد می‌تواند در روند آن نقشی تاثیرگذار داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در روند دعا کردن برای ظهور امام دوازدهم (عج) باید به معنا و مفهوم دعا‌هایی که می‌خوانیم نیز توجه داشته باشیم و تلاش کنیم از عمق دل و با اخلاص پاک برای دیدار آقا امام زمان (عج) خود را آماده کنیم.