برگزاری آیین نقاره زنی در حرم حضرت معصومه (س)

همزمان با شب میلاد باسعادت کریمه اهل بیت(ع) و آغاز دهه کرامت، خادمان این حرم مطهر مراسم نقاره‌زنی را پیش از اذان مغرب و عشاء در صحن این حرم مطهر اجراء کردند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی دوشنبه شب پذیرای هزاران تن از زائران و مجاوران است که به‌منظور عرض تبریک میلاد خجسته کریمه اهل بیت(ع) وارد این مکان متبرک شده‌اند.

بسیاری از شهروندان قمی به همراه زائران حضرت معصومه(س) در شب اول ذی‌القعده با پخش نقل و شیرینی، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته، برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می‌کنند.

آستان مقدس حضرت معصومه(س) امشب و روز سه‌شنبه برنامه‌های شاد و متنوعی همچون مولودی خوانی، مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و همچنین سخنرانی‌های مذهبی را برای زائران در نظر گرفته است.

به همت شهرداری قم و همچنین هیات‌های مذهبی، مساجد و جمعی از جوانان پرشور شهر قم، نقاط مختلف شهر به صورت زیبایی چراغانی شده است و جلوه‌های زیبایی در این شهر پدید آمده است.

همچنین شهرداری قم از روزهای پیش برخی المان‌های شهری متناسب با میلاد بابرکت حضرت معصومه(س) را در جای‌جای شهر قم نصب کرده است.

در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه‌های متعدد مردمی ایستگاه‌های صلواتی ایجاد شده است و در این ایستگاه ها با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی می‌شود.

در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) نیز افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و ضریح مطهر آن حضرت با حضور خادمین حرم مطهر حضرت معصومه(س) گلباران خواهد شد.

برنامه‌های متنوعی نیز در مسجد مقدس جمکران، بقاع امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی قم به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.

اول ذی‌القعده مصادف با سالروز میلاد مسعود حضرت معصومه(س) است که بارگاه ملکوتی آن حضرت در شهر قم مأمن دلدادگان و شیفتگان خاندان اهل بیت(ع) شده است.