توجه ویژه زائران به رعایت قوانین در حج

آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با کارکنان حج و زیارت استان یزد به مناسبت نزدیک شدن موسم حج اظهار داشت: دشمنان ما تبلیغات سوء بسیاری علیه کشور و مردم ما کرده اند و طبیعی است که برخی حساسیت ها روی زائران ایرانی بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که کارگزاران حج باید به طور جدی مدنظر قرار دهند، رعایت کامل قوانین و مقررات کشور عربستان است زیرا به طور امسال زائران ایرانی را با حساسیت بیشتری رصد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به کارگزاران حج بیان کرد: در خدمت کردن به کسانی که زائر خانه خدا هستند به هیچ عنوان نباید دریغ و احساس خستگی کرد بلکه باید بدون خستگی و با همه توان به تلاش برای خدمت به زائران بیت الله الحرام پرداخت.

وی با بیان اینکه سفر حج یک سفر کوتاه مدت است، افزود: پس از پایان این سفر اگر انسان به وظایف خود به درستی عمل کرده باشد، خوشحال است و وجدان راحتی دارد اما اگر این فرصت تمام شود و احساس کنیم که مشکل زائری را حل نکرده‌ایم یا کوتاهی کرده ایم، دچار خسران شده ایم.

ناصری با تاکید بر اینکه همه دست اندرکاران حج نسبت به حجاج مسئولیت دارند، تصریح کرد: در صورتی که نسبت به حجاج کوتاهی کنیم، در برابر خداوند مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن علیه ایران تبلیغات سوء زیادی انجام داده است، تاکید کرد: حجاج ایرانی باید به صورت کامل و دقیق حساسیت داشته باشند که وقت و زمان خود را در این سفر صرف مسائلی نکنند که سوء استفاده دشمنان را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حج یکی از واجبات دینی است، اظهار امیدواری کرد: حجاج و زائران ایرانی بتوانند از فضیلت کامل این سفر معنوی بهره مند شوند.