یوگا مصداق بارز خرافه پرستی

حجت الاسلام احمدی شاهرودی گفت: امام رضا(ع) در زمان خودشان خداشناسی را به مردم آموزش دادند؛ شاید ایشان تنها امامی باشند که از سایر امامان معصوم(ع) سخنان عقلی و فلسفی بیشتری بر زبان مبارکشان جاری کردند، علتش هم این بود که در زمان این امام بزرگوار بود که کتب یونانی به زبان عربی ترجمه شد.

امام رضا خداشناسی را به مردم آموختند

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: امام رضا(ع) تنها تعلیم احکام سطحی دین را بر عهده نداشتند، بلکه درصدد پاسخگویی به سؤالاتی همچون «آیا خداوند جسم است یا خیر؟ و یا آیا می توان خدا را با چشم سر دید یا خیر؟» بودند؛ ایشان با تبیین مبانی اصیل اسلام به شیعیان و اهل سنت در آن زمان آموزش خداشناسی دادند و به آنها ثابت کردند که خداوند و فرشتگان از جنس ماده نیستند.

وی دومین از خدمات ارزنده امام رضا(ع) به جامعه اسلامی را معرفی قرآن کریم خواند و اظهار دشت: ایشان به مردم یاد دادند که قرآن کریم حادث است؛ یعنی همان موقع که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده، همان موقع هم خداوند این کلمات را بر ایشان حدیث کرده است.

توصیه های مهم امام رضا در زمینه خانواده

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی با بیان اینکه امام رضا(ع) مقابل بی بند و باری و فساد با تمام وجود ایستادگی کردند، عنوان کرد: ایشان در زمینه قوام بخشی به بنیان گرم خانواده توصیه هایی داشتند که برخی از آنها عبارتند از «حسن خلق و خوش رفتاری میان اهل خانواده»، «احترام و تکریم زن»، «احترام به سلایق مختلف و مشروع اهل خانه»، «پشتیبانی و دلجویی از همسر»، «انتظارنداشتن از شوهر در حد غیر متعارف»، «خوشبینی نسبت به همسر» و «احترام به خانواده شوهر».

رییس مؤسسه خورشید حیات یکی از توصیه های مهم امام رضا(ع) در زمینه خانواده را «واقع بینی و پرهیز از خرافه پرستی» دانست و بیان داشت: نباید جهل بر خانواده سایه بیفکند، متأسفانه امروزه برخی افراد بر اثر جهالت به کارهای ناشایست روی می آورند، به عنوان مثل اگر عطسه ای زده شود، جلوی بسیاری از کارهای مهم را می گیرند، برای رفع مشکلات به فالگیرها مراجعه می کنند و یا تقارن طلوع و غروب ستارگان را در گرفتاری های خود مؤثر می دانند.

وی افزود: روی آوردن به اعمال انحرافی و روش های نادرستی همچون یوگا و امثال آن، ضررهای بسیاری به نظام سالم خانواده خواهد زد.

خانواده، بزرگترین موهبت الهی

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام رضا(ع) نظام خانواده مهم ترین و بزرگترین موهبتی است که نصیب بنده خدا می شود؛ بهترین نعمت خداوند این است که انسان همسری شایسته داشته باشد که هرگاه وی را ببیند، شاد شود، همچنین زن هم در غیاب شوهر حافظ عفت خود بوده و از اموال شوهرش به خوبی مراقبت کند.