با وضو یا بدون وضو شیردادن بچه، چه تاثیرات دنیوی واخروی دارد؟

از مجموع احادیث معصومین علیهم السلام استفاده مى‌شود طهارتى که در اثر وضو یا غسل یا تیمّم به دست مى‌آید در وجود انسان ایجاد نوعى نورانیّت و صفاى باطن مى‌نماید؛ در روایتى از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم نقل شده: «من افراد امت خویش را در روز قیامت به واسطۀ آثارى که وضو در ایشان گذاشته مى‌شناسم.» «1» و یا در حدیث دیگرى که از ایشان وارد شده آمده است: «به واسطۀ آثار وضو امت من در قیامت روسپید وارد صحراى محشر مى‌شوند.» «2»‌به همین جهت در سخنان پیشوایان دین علیهم السلام آمده که اگر شخصى داراى طهارت است، براى او نیز مستحب است که تجدید طهارت نماید؛ در روایتى از حضرت امام صادق علیه السلام نقل شده: «الطُّهْرُ عَلَى الطُّهْرِ عَشْرُ حَسَناتٍ» «3» یعنى: تجدید طهارت در حال طهارت ثواب ده حسنه دارد.

در برخى دیگر از روایات این گونه تعبیر شده که وضو گرفتن در حال طهارت داشتن ثواب ده حسنه دارد. «4»‌در روایت دیگرى نقل شده: «الوُضوءُ عَلَى الوُضُوءِ نُورٌ عَلىٰ نُورٍ» «5» یعنى: وضو گرفتن در حال داشتن وضو انباشت نور بر نور است.معارف و احکام بانوان، ص: 45‌
مستحب است براى شیر دادن اولاد، زن مسلمان، مؤمن، با وضو، عاقل، عفیفه و زنى که داراى صفات پسندیده است، انتخاب شود. زیرا شیر تأثیر زیادى در شیرخوار از جهت شکل و قیافه، اخلاق و سجایاى اخلاقى دارد. چنانکه علم و تجربه بر آن شهادت مى‌دهد، و روایات زیادى نیز بر آن تأکید مى‌کند.
منبع:
رساله توضیح المسائل (فیاض)، ص:551