دزدترین مردم کسی است که از نمازش بدزد

پیامبر خدا (ص ) درباره ولایت حضرت  علی ( ع ) می فرمایند: هنگامی که روز قیامت شود و صراط را روی جهنم بگذارند جز کسی که ولایت علی بن ابیطالب را داشته باشد از آن عبورنمی کند و این است معنی گفتار خداوند:« آن را نگهدارید تا مورد سوال قرار گیرند.»این یعنی از ولایت علی بن ابیطالب بپرسند.

آیت الله مجتهدی در شرح این حدیث می گویند: روایتی هست که « دزدترین مردم کسی است که از نمازش بدزد.» کسی که صلوات نفرستد،از قنوت کم بگذارد،سلام بدهد و فرار کند،این شخص دزدترین مردم است.بعضی امام جماعت ها ذکر سجده یا رکوع را که می گویند،بلند می شوند و صلوات نمی فرستند.من از اینها خوشم نمی آید.به شما توصیه می کنم نماز که می خوانید در رکوع و سجده حتما یک صلوات هم بفرستید.خیلی خوب است.

ایشان ادامه می دهند: نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو    به منکر علی بگو نماز خود قضا کند

بعد به رهبر انقلاب مطلبی را گفتم که از میرزا جواد آقا ملکی تبریزی پرسیده بودند آیا شما « اشهد ان امیرالمومنین علیا ولی الله » را جزء اذان و اقامه می دانید؟ ایشان هم در پاسخ فرموده بودند: ما نماز را جزء می دانیم.ما نماز را جزء می دانیم.بله میرزا جواد آقا فرموده بودند ما نماز را جزء می دانیم. بارک الله یعنی چه ؟

آیت الله مجتهدی بیان کردند: یعنی اصل ولایت است.من این روحیه را دوست دارم.روحیه ولایی.اما آن افراد سمجی که شیعه مرتضی علی (ع ) هستند.اما « اشهد ان امیرالمومنین علیا ولی الله » نمی گویند فکرنمی کنند چرا آیت الله حکیم احتیاط واجب می کردند آیا شما بالاتر از آقای حکیم هستید؟ رهبر انقلاب به این سخنان من گوش دادند و لذت بردند.