کسی که نماز نمی خواند مالش حرام است

پیامبر خدا فرمود: «کسی که نماز نمی‌خواند، از امت من نیست و به بهشت نخواهد رفت، و بی نماز در کتب تورات و انجیل و زبور و قرآن مورد لعنت خداوند قرار گرفته است.»

آیت الله مجتهدی در تفسیر این می‌گوید: حدیث عجیبی است، پیامبر(ص) در ادامه می‌فرماید: «کسی که نماز نمی‌خواند، مالش حرام است.»، کسی که نماز نمی‌خواند، حتما اهل خمس دادن نیست. ما در عمرمان ندیده‌ایم کسی که اهل نماز نباشد اما خمس بدهد. دیده‌ایم نماز می‌خوانند اما خمس نمی‌دهند، اما برعکسش را ندیده‌ایم، چنین چیزی نمی‌شود. لذا می‌گویند مال انسان بی‌نماز حرام است، غذایش هم حرام است، اگر شخص بی‌نماز گوسفندی را سر برید، تو از گوشت آن گوسفند نخور، زیرا حرام است. هم‌نشینی با او حرام است، هم‌نشین آدم بی‌نماز نشوید، به صورتش نگاه نکنید که حرام است؛ یعنی اگر دیدی که پسر عمویت یا فامیلت یا همسایه‌ات اهل نماز نیست، نگاهش هم نکن، چون که نگاه به صورت انسان بی نماز حرام است.

ایشان بیان می‌نمایند: خوابیدن در کنار تارک الصلاه هم حرام است. اگر با شخص بی‌نماز به مسافرت رفتی، کنار رخت‌خواب او نخواب، ممکن است عذابی بر او نازل شود و شما هم از بین بروید. پس خوابیدن کنار انسان بی‌نماز خطرناک است. پس سلام و مصاحبت و رفاقت با بی‌نماز حرام است. پیامبر در ادامه فرموده‌اند: «اگر شخص بی‌نماز مریض شد، به عیادتش هم نروید و اگر مرد، برای نمازش نروید و نزدیک قبرش هم نایستید، عقب بایستید، زیرا قبر او گودالی از گودال‌های جهنم است.»