با خواندن زیارت ائمه سختی ها را رفع کنیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان کارشناس علوم قرآنی درباره نامگذاری روزهای هفته به نام ائمه گفت: شخصیتی به نام صَقر بن اَبی دُلَف در زمان امام هادی(ع) در سامرا زندگی می کرد، با روش خاصی همراه با ترس و لرز به دیدن امام رفت و پرسید منظور حدیث "لاَ تُعادُوا الأیَّامَ فَتُعَادِیَکُم"."دشمنی نکنید با روزها که آنها با شما دشمنی خواهند کرد" چیست؟ امام هادی فرمود: "منظور از روزها ما هستیم" سپس نامگذاری ایام هفته را به نام  یکی از ائمه برای صقر مطرح می کنند.

وی افزود: از زبان امام هادی(ع) روز شنبه به نام پیامبر اکرم(ص)، یکشنبه امیرمومنان علی(ع)، دوشنبه امام حسن مجتبی و امام حسین(ع)، روز سه شنبه امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع)، چهارشنبه امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی(ع)، پنجشنبه امام حسن عسگری(ع)  و جمعه روز امام زمان (عج) بیان شد.

این کارشناس علوم قرآنی به سخنان امام هادی(ع) درباره شخصیت حضرت ولی عصر(عج) و نقششان اشاره کرد و توضیح داد: حضرت امام هادی(ع) فرمود: "در آخرالزمان جهان پر از ظلم می شود و حضرت مهدی جهان را پر از عدل و داد می کند" و در ادامه نکات و توضیحات بیشتری را درباره شخصیت حضرت ولی عصر(عج) به صقر می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین باقریان تصریح کرد: در ابتدای مفاتیح الجنان  برای ائمه معصومین(ع) در هر روز زیارت مختص هر یک از آن ها آمده است مثلا در روز چهارشنبه که مختص 4 امام  از جمله امام هادی (ع) در زیارت بیان می کنیم که من مهمان، دوستدار و پیرو شما هستم، این روز روز شماست، مهمان نوازی کنید و من را پناه دهید.

وی خاطرنشان کرد: از طریق خواندن زیارت، ارتباط با ائمه و یاری خواستن از آن ها روز خود را مبارک می کنیم و هر زمان می توانیم این ارتباط را با ائمه داشته باشیم و گرفتاری ها و سختی های زندگی را رفع کنیم.