بی توجهی به اعتبارات قرآنی در  بودجه 97

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درخصوص کاهش ۶۰ درصدی بودجه قرآنی و تصویب اعتبارات منشور قرآنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصویب منشور قرآنی در سال ۱۳۸۸ و اهتمامی که دولت وقت به اعتبارات توسعه فرهنگی داشت، پس از سه دهه کار جدی پس از انقلاب اسلامی، امور قرآنی در نظام حاکم شد، اگر امروز در فضای هنر، ورزش کاری صورت می‌گیرد به اعتباراتی است که به این حوزه‌ها اختصاص داده می‌شود و اگر این نوع اعتبارات نیز به توسعه فرهنگ و قرآن داده شود، می‌توان کار گسترده‌ای را در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه انجام داد.

وی با اشاره به اعتبارات منشور قرآنی ادامه داد: با تصویب منشور قرآنی و اختصاص دادن نیم درصد از اعتبارات به بودجه قرآنی امید خیلی خوبی به وجود آمد، ولیکن آن چیزی که پس از آن تخصیص دادند، کمتر از آن چیزی بود که بیان شد و شاهد آن بودیم که در سال ۱۳۹۴ هیچ بودجه‌ای به این حوزه داده نشد و در سال ۱۳۹۵ رشد خوبی را شاهد نبودیم. بعد از تصویب منشور قرآنی نه تنها شاهد افزایش نبودیم، بلکه امسال نیز به یک پنجم رسیده است و این ۴۰ میلیارد یک پنجم شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درخصوص هزینه کرد و مصرف آن بیان کرد: با توجه به بودجه‌ای که اختصاص داده شده است، امسال هم طبق جلسه‌ای که در مجمع مشورتی شورای توسعه و فرهنگ قرآن داشتیم، اعتبار‌ها به صورت بهینه درنظر گرفته می شود تا این اعتبار در جای خودش هزینه شود. فارغ از مباحث شورای توسعه و فرهنگ قرآنی، فرمایشات و انتقاد‌هایی که مقام معظم رهبر دارند نیز در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شود.

وی افزود: شاید این رقمی که در نظر گرفته شده برای یکی از این برنامه‌های قرآنی هم مکفی نباشد. مثل تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که از منویات مقام معظم رهبری است، که نگاه ویژه‌ای به جامعه قرآنی دارند. چرا که برای تربیت جامعه قرآنی و 10 میلیون حافظی که مدنظر رهبری است زیر ساخت‌هایی لازم است که برای تربیت حافظان قرآنی باید در یک اقدام بلند مدت برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان گفت: به هر حال خواسته ما از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که اهتمام بیشتری به اعتبارات قرآنی ورزند و اگر مقدور است تجدید نظری در این باره داشته باشند و این بودجه‌ها را افزایش دهند. تا برای کاری راهبردی و رسیدن به حاکمیت قرآن تلاش کنیم. جوانی که قرآنی شود از فساد مصون می ماند و میوه‌ای که قرار است آینده انقلاب را بسازد باید رفتار قرآنی داشته باشد.