سبک زندگی اسلامی و رعایت اخلاق

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری درباره آرامش زن و مرد برای یکدیگر گفت: ازدواج یکی از تأکیدات دین مبین اسلام است.

وی افزود: امروزه خانواده ها زیاد دچار اختلاف می شوند؛ این وضعیت نشان می دهد این افراد همسران خوبی نبودند، زن نگاه مادی و مالی به شوهرش داشته و شوهر گرفتار مسائل دیگری بوده است. این مولفه ها  ایجاد الفت و محبت نمی‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره آرامش مدنظر مرد و زن در دین مبین اسلام  اظهار کرد: منظور دین این است که زن و مرد یکدیگر را  دوست داشته باشند، عاشق هم باشند، حتی اگر خانواده‌هایشان نیز با هم فرق دارند. مرد و زن در عشق، محبت، همدلی و همزبانی مشترک شوند در این صورت دیگر زیبایی صورت شرط نیست بلکه زبان خوش، نگاه زیبا، قناعت و طبع بلند است که مایه استمرار زندگی و آرامش برای زن و شوهر است، اگر فرزند یا فرزندان نیز به جمع آن ها اضافه شوند آرامش بخش زندگی و آرام کننده روابط زن و شوهر خواهند شد و عشق بین اعضای خانواده حاکم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صابری در ادامه تاکید کرد: اگر اخلاق در خانواده را همان گونه که دین اسلام بیان کرده، اجرا کنیم؛ آمار طلاق کاهش می یابد. در حال حاضر زن و مرد به بعد مادی توجه دارند و  بالا بودن آمار طلاق به بی‌اخلاقی‌ها، کارهای ضد اخلاقی، عمل برخلاف قرآن و دستور خدا بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صابری خاطرنشان کرد: وقتی مسائل توصیه شده در قرآن را صرفا روی طاقچه بگذاریم و نگاه کنیم، با آسیب های بزرگی مثل طلاق، فرزند طلاق، ‌زن و مرد جدا شده و مسائلی از این دست روبرو می شویم که به مذهب، فرهنگ، مردم و کشور صدمه وارد می‌کند بنابراین در زندگی باید فقط و فقط اخلاق انسانی و اسلامی را پیاده کنیم.