با گرانترین لباس دنیا آشنا شوید

گران ترین لباس دنیا می دونی چقدر ارزش داره ؟

سلام تا حالا به فکر خریدن یک لباس فوق العاده و خوب افتادید، راستی قیمت نجومی بعضی از لباسها رو دقت  کردید،راستی گران ترین لباس دنیا چقدرقیمت داره ، نمی دونم چقدر لباس برای شما مهم هست ،نمی دانم چقدر وقت می گذارید تا یک لبا س باب دل خودتان را پیدا کنید، بعضی از افراد را من سراغ دارم برای اینکه یک لباس شیک و قشنگ پیدا کنند به شهر های بزرگ سر می زنند ،راستی یک لباس خوب به نظر شما چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟ خیلی ها به زیبایی و قشنگی لباس اهمیت می دهند، بعضی همیشه دغه دغه این را دارند که لباس با فرهنگ غربی تهیه کنند ، بعضی  هم به جنس خوب اهمیت می دهند بعضی افراد هم نگاه به جیبشون می کنند وبه هر اندازه که پول داشته باشند به همان اندازه هزینه می کنند ؟به نظرتان یک لباس می تواند درسعادت و شقاوت افراد تاثیر گذار باشد، شاید فکر کنید چه سوال بی خودی سعادت و شقاوت چه ربطی به لباس دارد، خوب نمی خوام زیاد سرتان را به درد بیاورم به نظرم بعضی از لباسها می توانند در سعادت و شقاوت افراد تاثیر بگذارند تا حالا از لباس قرآنی چیزی شنیدید می دونید توی قرآن هم خدا از یک لباس خیلی تعریف کرده و بنده هاش رو تشویق کرده تا از این لباسها بپوشند می دونید چه لباسی را خدا معرفی کرده ؟

(یا بَنی‌ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِکُمْ وَ ریشاً وَ لِباسُ التَّقْوى‌ ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ)((سوره مبارکه اعراف آیه 26)

اى فرزندان آدم! لباسى براى شما فرستادیم که اندام شما را مى‌پوشاند و مایه زینت شماست اما لباس پرهیزگارى بهتر است! اینها (همه) از آیات خداست، تا متذکّر (نعمتهاى او) شوند! (سوره مبارکه اعراف آیه 26)

وَ لِباسُ التَّقْوى‌ ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ اما لباس پرهیزگارى بهتر است! اینها (همه) از آیات خداست، تا متذکّر (نعمتهاى او) شوند!   

 لباسی که خدا برای آن  خیلی اهمیت و ارزش قائل شده لباس تقوی است ، به نظرتان چه فرق و شباهتی بین این لباس قرآنی با لباسهای دنیای وجود دارد  اولین شباهتی که بین این دو لباس وجود دارد این است که هردو این لباسها یک جوری با ظاهر افراد در ارتباط هستند ،مثلا یک لباس زیبا و قشنگت برای ظاهر انسانها می تواند  زینت باشد و آدمها با پوشیدن این لباس زیبا می شوند.

لباس تقوی هم به این شکل هست ،  تقوی فقط یک اسم خالی نیست بلکه  یک سری خصوصیات اخلاقی هست که اگه همراه هر کسی باشد آن  شخص را زیبا و قشنگ  نشان می دهد ، درست مثل یک لباس زیبا، البته به نظر من فراتر از یک لباس زیبا هست .

حالا ببینیم چه فرقهایی این دولباس با هم دارند. اولین فرق این دو لباس این هست که بعضی از لباسهای دنیایی این استعداد رو در وجود ما آدم ها می تونند زنده  کنند تا  صاحبشان را به جهنم برسانند ،  بعضی  دیگر از  لباسهای  دنیایی، می تونند باعث شوند به کسی فخر بفروشیم و برخی افراد  را از خودمان کمتر ببینیم ، بعضی از این لباسها می تونند سد راه رسیدن دیگران به خدا شوند چرا که  بعضی وقتها  نا خواسته  با پوشیدن یک لباس باعث ترویج راههای غیر خدایی می شویم .

از آن  طرف لباس تقوی هیچ کدام از این خصوصیات بد لباس دنیایی را ندارد ،می دونید، کسی که لباس تقوی را به تن کرده به دنبال فخر فروشی نیست و به دنبال خود بزرگ بینی و خود برتر بینی نیست محبت خدا و بندگان خدا توی دلش هست،  محبت خدا و ارتباط با خدا جزء زندگیش هست ،می دونید کسی که لباس تقوی را به تن می کند تمام وجودش به دنبال رضایت خداو بدست اوردن رضایت الهی هست کسی که لباس  تقوی رو می پوشه به دنبال کمک به بندگان خداست و خیلی خصوصیات خوب دیگه مثلا از هرچی بدی توی دنیا هست دوری می کنه و فرار می کنه .

راستی لباس تقوی چند می ارزد به نظرتان بهشت برایش بس است یا بیشتر از بهشت به  نظرتان ارزش بعضی لباسهای دنیای چه قدر هست به اندازه لباس تقوی گران هستند. راستی گران ترین لباس دنیا چقدرقیمت دارد؟