شفاعت روز قیامت خود را از حضرت زهرا بخواهید

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی درباره شخصیت حضرت فاطمه(س) گفت: یکی از علمای بزرگ اهل سنت به نام عبدالفتاح عبدالمقصود راجع به حضرت فاطمه زهرا(س) بیان می کند دنیاطلبان زمانی که طمع کردند به مقاصد دنیوی خود برسند حتی از بانویی که بهجت الرسول بود خجالت نکشیدند.

وی در همین راستا افزود: بی بی دو عالم باعث شادی دل پیامبر هستند. در روایات متعدد عبارت بهجت قلب المصطفی آمده است. اهل سنت صدها روایت بیان کرده اند که پیامبر فرموده اند  "فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‌فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی". فاطمه جگرگوشه من است، فاطمه نور چشم من است، فاطمه عزت من است، خشنودی من خشنودی فاطمه و خشنودی فاطمه خشنودی من است، ناراحتی فاطمه ناراحتی من و ناراحتی من باعث ناراحتی خدا است. عباراتی که در کلام پیامبر اکرم(ص) به دفعات عظمت بانوی برگوار اسلام معرفی و بیان می شود.

این کارشناس علوم قرآنی درباره عظمت شخصیت حضرت فاطمه(س) اظهار می کند: در سوره مبارکه اعراف خداوند منان می فرماید: از زمین پاک است که گیاه پاک رشد می کند و به ثمر می نشیند. قطعا بدانید دامن پاک حضرت خدیجه(س) و پیامبر اسلام(ص) چنین تولدی را به عالم هستی هدیه می کند که ثمره ازدواج با حضرت علی (ع) فرزندانی چون حسن و حسین می شوند که عالم هستی مدیون این دو بزرگوار است. روز قیامت حضرت زهرا(س) محوریت شفاعت است و همه بشر محتاج دامان این بانوی بزرگوار برای شفاعت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری ادامه داد: در روایات آمده آن زمانی که صدا می رسد یا بنت رسول الله صلی حاجتک. جبرئیل صدا می زند ای دختر پیغمبر حاجتت را بخواه که حضرت می فرمایند: "من شیعیانم و شیعیان شیعیانم را می خواهم". بی بی دو عالم کسانی که به فرزندانشان علاقمند و پیروان حضرت علی (ع) هستند مورد شفاعت خویش قرار می دهند.

وی به سخن امام محمدباقر(ع) درباره شفاعت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و توضیح داد: همان گونه که مرغ از وسط خاشاک دانه های گندم را جدا می کند روز قیامت نیز مادرمان زهرا محبّین و علاقمندان را از صحنه محشر جدا می کند. در صحنه محشر هیچ نوری نیست جز این که در پیشانی زن و مرد مومن نوشته شده هذه محب فاطمه و هذا محب فاطمه. این زن دوستدار فاطمه است و این مرد دوستدار فاطمه است. اسباب نجات در روز قیامت حب به حضرت فاطمه(س) است.  

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: مجموعه شفاعت در روز قیامت به دستان حضرت زهرا(س) است، امیدواریم شفاعت شامل حال همه ما بشود، بتوانیم ایشان را به عنوان الگوی زندگی در طول حیات خود قرار دهیم، رفتارشان و رفتار فرزندانشان نصب العین ما شود و زندگی خود را همراه با آن بزرگواران ساخته و عاقبت خیری را برای خود رقم بزنیم.

انتهای پیام/