به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی شمسه با حضور مهدی چمران، محمدباقر قالیباف، علیرضا دبیر و جمعی از مسئولان شهری و فعالان قرآنی در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.

در رشته قرائت تحقیق بزرگسالان، آقای مجتبی محمد بیگی، از مربیان مرکز آموزش قرآن آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، و حبیب صداقت و سیدمحمد کرمانی به ترتیب اول تا سوم شدند، در همین رشته و در مقطع دبیرستان هدایت‌الله عصمتی، محمدمحسن جعفرزاده و سعید عبدی حائز رتبه‌های برتر شدند، در مقطع راهنمایی نیز امیرحسین حیدری، محمد سعید ایاسه و محمد سجاد سلمانی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

در رشته قرائت تحقیق مقطع ابتدایی امیرعلی یادگاری، مهدی رستگار و امیرمهدی پهلوانیان اول تا سوم شدند، در رشته قرائت ترتیل بزرگسالان رمضان خلیلی، عابد خلفی و محمدرضا اکبرزاده به ترتیب اول تا سوم شدند و در مقطع دبیرستان در رشته قرائت ترتیل محمد کریمی، سیدعلی موسوی و محمدرسول تکبیری رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.

در رشته قرائت ترتیل مقطع راهنمایی محمدرضا اسدی، محمدحسین امین‌دوست و محمد زندی حائز رتبه‌های برتر شدند. در مقطع ابتدایی، علیرضا تکبیری، مهدی نوروزی و ابوالفضل محمدی اول تا سوم شدند. در رشته اذان بزرگسالان حمید جلیلی، محسن قاسمی و نایب‌علی عبدالهی رتبه‌های برتر را کسب کردند، در رشته اذان مقطع دبیرستان محسن عباسی، محمدمحسن جعفرزاده و سیدعلی موسوی حائز رتبه‌های برتر شدند، در رشته اذان مقطع راهنمایی محمدسجاد سلمانی، حسین قلعه‌نویان و سبحان ایرجی رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند و در رشته اذان مقطع ابتدایی نیز امیرحسین عباسی، امیر سویزی و امیر کشانی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته حفظ کل قرآن و در مقطع بزرگسالان محمود نوروزی، محمدرضا شیبانی، عابد خلفی و علیرضا فیضی حائز رتبه‌های برتر شدند. در رشته حفظ کل مقطع دبیرستان محمدرسول تکبیری، محمدعلی اسلامی و مصطفی لشکری اول تا سوم شدند. در رشته حفظ کل مقطع راهنمایی امیرحسین سعیدی‌زاده و محمدحسین بهزادفر رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند. همچنین در رشته حفظ کل مقطع ابتدایی ابوالفضل نعمتی به عنوان نفر برتر شناخته شد.

گفتنی است در رشته حفظ ۲۰ جزء بزرگسالان رضا اسفندیاری، مهدی بازرگان نژاد و محمود باباخان رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در مقطع دبیرستان محمد علمدار به عنوان نفر برتر معرفی شد، در مقطع راهنمایی سیدحامد عزیزنژاد و در مقطع ابتدایی علی فیضی عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

همچنین نفرات برتر اولین جشنواره قرآنی شمسه در بخش بانوان و در مقاطع و رشته‌های مختلف به این ترتیب اعلام شد؛ در رشته قرائت تحقیق بزرگسالان سمانه کوچکی، سمانه عبدی و سیده‌سکینه سجادی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در همین رشته و در مقطع دبیرستان فائزه وطن‌پرست، فائزه‌سادات ذوالفقاری و زهرا چشمه اول تا سوم شدند. در مقطع راهنمایی فاطمه زمانی‌نوری، زهرا ذوالفقاری و فاطمه واعظی‌نژاد عناوین برتر را به خود اختصاص دادند و در مقطع ابتدایی هاجر ابراهیمی، تینا گل‌محمدی و هانیه شکوری حائز رتبه‌های برتر شدند.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، با آرزوی توفیقات روزافزون در سایه کلام الهی، کسب این افتخار قرآنی را به آقای مجتبی محمد بیگی تبریک می گوید.