بهبود وضعیت آب و خاک استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت

به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به مشکلات آب و خاک در استان مرکزی اظهار داشت: داشتن محیط زیست سالم و پاک حق همه زیستمندان است و استفاده صحیح از منابع آب و خاک وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی افزود: با توجه به توسعه روز افزون اجتماعی، اقتصادی، صنعتی استان مرکزی، رعایت الگوی صحیح مصرف از منابع آب و خاک، انرژی، توسعه پایدار و توجه به محدودیت منابع آب و خاک ضروری است و باید برنامه ها و راهبردهای محیط زیست به منظور خروج از بحرانهای زیست محیطی سرلوحه کار تصمیم گیران و اقشار جامعه قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: فرسایش خاک در استان یکی از تهدیدهای جدی زیست محیطی است که از دست رفتن آب و خاک را در پی دارد.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: آلودگی خاک از مهمترین تهدیدهای محیط زیست استان است که با بررسی وضعیت و نظارت و پیگیری باید از افزایش بروز این عامل مخرب محیط زیست جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: فعالیتهای انسان برای رسیدن به رفاه، توسعه اقتصادی و اجتماعی و فعالیتهای صنعتی، سبب تخریب محیط زیست شده و این تخریب سلامتی و حیات انسان و سایر موجودات زنده را به خطر می اندازد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از تهدیدات زیست محیطی همچون تخریب منابع و آلوده سازی محیط، نتیجه فعالیتهای انسانها است و برای کنترل و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک استان، یک اقدام مهم علاوه بر مباحث نظارت و کنترل بر فعالیتهای انسانی تهدید آمیز، آگاه سازی مردم در زمین آثار مخرب بی توجهی به محیط زیست است.