درآمد روزانه ۲۴ میلیون ریالی یک کارگاه کوچک تولیدی در میلاجرد

در چند سال اخیر با شدت یافتن تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح‌ آمیز هسته ای ایران، واژه‌ی جدید اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.

مقام معظم رهبری تعریف جامع و کاملی از اقتصاد مقاومتی را فرمودند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.»

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه ما می توانیم را در عمل ثابت کرده اند.

آقایان عزیزی و بختیاری دو کارآفرین خلاق هستند که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و ثروت آفرین و البته برای اولین بار در شهرستان کمیجان شده اند.

این دو کارآفرین با تکیه بر توانایی های خود و بدون دریافت هیچ وامی توانسته اند، کارگاه تولید پلاستیک نایلون را در شهر میلاجرد راه اندازی کنند.

فعالیت این کارآفرینان که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده، باعث شد تا خبرنگار سلام کمیجان به سراغ این دو نفر رفته و از روند فعالیت کارگاه آن ها جویا شود.

 خودتان را برای ما معرفی کنید؟

حسن بختیاری ، ساکن شهر میلاجرد هستم.

*چرا تصمیم گرفتید این کارگاه را راه اندازی کنید؟

هدف اول ما از راه اندازی این کارگاه، اشتغال زایی و کسب درآمد بود، اما قصد نداشتم تا به این زودی این کار را شروع کنم و منتظر بودم تا شهرک صنعتی شهر میلاجرد افتتاح شده و بعد در آنجا مشغول شویم، اما پس از اینکه بارها شنیدم و دیدم که مقام معظم رهبری چقدر به مساله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند و همچنین وقتی می دیدم که مسئولان دولتی هیچ اقدام عملی در این راستا نمی کنند، تصمیم گرفتم تا خودم وارد عمل شوم، این شد که با یکی از دوستانم این کارگاه کوچک را با ۸۰ میلیون تومان سرمایه راه اندازی کردیم.

*چه مدتی است که این کار را آغاز کرده اید و درحال حاضر پیشرفت کار چگونه بوده است؟

از اواسط سال ۹۴ به صورت جدی تصمیم گرفتم تا این کار را آغاز کنم، اما به دلیل برخی از مشکلات و سختی خرید تجهیزات لازم و دستگاه، توانستیم از اسفند ماه سال ۹۴ فعالیت خود را را آغاز کنیم، و به لطف خدا در این مدت کم توانسته ایم تا تولیدات خود را از نظر کیفیت به استاندارد های لازم نزدیک کنیم.

*شما به عنوان یک کارآفرین که بدون هیچ تسهیلاتی شروع به کار کرده اید، چه درخواستی از مسئولین دارید؟

یکی از مهم ترین مشکلات ما در شهر میلاجرد نبود شهرک صنعتی در این منطقه است که همین امر نه تنها باعث نارضایتی مردم شده، بلکه بازاریابی محصولات را برای ما سخت تر کرده است، ما از مسئولان انتظار داریم که به صورت جدی پیگیر تاسیس شهرک صنعتی در شهر میلاجرد باشند تا هم برای جوانان شغل ایجاد شود هم برای کارآفرینان مکانی برای عرضه محصولات باشد.

*آقای عزیزی شما هم خودتان را برای ما معرفی کنید؟

ینده علی اکبر عزیزی هستم، متاهل و درحال حاضر ساکن شهر میلاجرد هستم، اما تا سال پیش در تهران زندگی می کردم.

*کار سابق شما در تهران چه بود و چرا تصمیم گرفتید به میلاجرد آمده و در این حرفه مشغول شوید؟

بنده در تهران کار تاسیسات ساختمان انجام می دادم، و خدارا شکر درآمد خوبی هم داشتم، اما به جهت اینکه میلاجرد سرزمین مادری من است و همچنین پدر و مادرم و سایر بستگان اینجا زندگی می کنند، و پس از پیشنهاد آقای بختیاری به میلاجرد آمدم و به صورت شراکتی این کارگاه را راه اندازی کردیم.

*گفتید که در تهران درآمد خوبی داشته اید، پس انگیزه شما از برگشت به میلاجرد چه بوده است؟

بله، با اینکه در تهران درآمد خوبی داشتم اما احساس می کنم در سرزمین مادری خود و در کنار خانواده آرامش بیشتری دارم و یکی از آرزوهای من این است که بتوانم برای همشهریان خود کارآفرینی کرده و شغل ایجاد کنم، اعتقاد من بر این است اگر می خواهیم برای کاری هزینه پرداخت کنیم بهتر است همشهریان خودمان در این سودآوری سهم داشته باشند.

*تا امروز کار شما چگونه پیش رفته است؟

به لطف خدا توانستیم در این مدت کم که مشغول کار تولید پلاستیک نایلون شده ایم، کیفیت تولیدات خود را بالا ببریم و در حال حاضر روزانه ۴۰۰ کیلو که تعداد ۱۲هزار پلاستیک معمولی می شود را تولید  کنیم.

*در این کارگاه برای چند نفر کار ایجاد شده است؟

در حال حاضر فقط با یک دستگاه مشغول هستیم و به صورت شیفتی کار می کنیم، و در همین کارگاه برای ۴ نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

*آیا از کار خود راضی هستید، درآمد آن نسبت به شغل سابق شما چگونه است؟

یکی از مهم ترین اهدافی که بنده از شروع کار در میلاجرد داشتم، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، این یک شعار نیست و واقعا هدفمان همین بوده و هست، همین نیت باعث شد تا کسب و کارمان رونق پیدا کرده و در حال حاضر روزانه به صورت میانگین ۲۴ میلیون ریالی از این کارگاه درآمد ناخالص کسب کنیم، همچنین توانسته ایم برای تعدادی از همشهریان شغل ایجاد کنیم و مسلما این کار برای ما رضایت بخش بوده است.

*سخن پایانی شما به  جوانان جویای کار چیست؟

من به جوانان می گویم که در زندگی یک هدف را دنبال کرده به فکر موفقیت و پیشرفت باشند، با تلاش به آینده بیاندیشند و همیشه امیدشان به خدا باشد، که با توکل به خدا و پشتکار به همه چیز خواهند رسید.