راه اندازی بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خون کشور در زرندیه

محمد کردی فرماندار زرندیه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی گفت: در ایام الله دهه فجر تنها واحد تولید کسیه های خون کشور را در زرندیه افتتاح کردیم.

13940817174613516476724

کردی با اشاره به اینکه مقدمات اولیه برای ایجاد پالایشگاه پلاسمای خون توسط شرکت کره ای در ایران انجام شده است اظهار کرد: شرکت کره ای برای ایجاد پالایشگاه پلاسمای خون در ایران دو منطقه یکی در استان گیلان و دیگری در شهرستان زرندیه استان مرکزی را انتخاب کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اولویت اولیه سرمایه گذاری این شرکت شهرستان زرندیه بوده است بیان کرد: حجم سرمایه گذاری این پالایشگاه حدود ۲۲۰ میلیون یورو پیش بینی شده است.

 

فرماندار زرندیه با بیان اینکه تفاهم نامه اولیه ایجاد این پالایشگاه در زرندیه در سفر اخیر رئیس جمهور کره به ایران با رئیس جمهور ایران منعقد شده است ادامه داد: با ایجاد این پالایشگاه برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

 

کردی یادآور شد: این شرکت برای ایجاد این پالایشگاه تقاضای ۲۰ هکتار زمین کرده است و چهار نقطه برای ایجاد این پالایشگاه تعیین شده که در نهایت به یک نقطه رسیده اند.

 

وی اجرای این پروژه را در راستای انتقال تکنولوژی خارجی به ایران عنوان و خاطر نشان کرد: در ایران مشابه این پالایشگاه وجود ندارد و در دنیا هم هفت کشور این پالایشگاه را دارند.