موضوع آخرین جلسه مرکزخدمات سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی که امروز برگزار شد در خصوص سرمایه گذاری شرکت بلژیکی در خصوص ایجاد نیروگاه برق یکهزار و200 مگاواتی در ساوه و راه اندازی بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خون کشور توسط یک شرکت از کره جنوبی در زرندیه بود.

 

 

انچه بیشتر از همه در این جلسه خودنمایی میکرد عجله استاندار مرکزی برای به نتیجه رسیدن این دو پروژه در استان بود.

 

به نظر می رسد نزدیک شدن به زمان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی می تواند دلیلی بر تعجیل در ایجاد و افتتاح پروژه های جدید در این استان باشد تا علاوه بر پر بودن دست استان از طرحهای آماده افتتاح و بهره برداری، این سفر دستاوردهایی برای دولت داشته باشد.

 

محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی در این جلسه گفت: این دو طرح باید در خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد و بر این اساس عصر امروز تیمی متشکل از دستگاه خدماتی به همراه فرماندار ساوه و سرمایه گذار به منطقه اعزام و مکان یابی طرح انجام شود.

 

 

زمانی قمی با بیان اینکه مشابه این طرح ظرف مدت 10 روز در زاهدان تعیین تکلیف شده است ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت های ساوه  از زاهدان بیشتر است نباید ساز و کاری مانع اجرای این پروژه شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه باید این طرح ها ظرف مدت کمتر از دو هفته  تکلیفشان مشخص شده باشد ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان باید عملیات اجرای این پروژه ها آغاز شده باشد.

 

 

استاندار استان مرکزی بیان کرد: همان طور که با سرعت اقداما را برای اجرای پروژه ها انجام می دهیم سرمایه گذار هم باید منظم و به موقع اقدامات خود را انجام دهد.

 

 

وی با اشاره به تلاش برای راه اندازی بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خون کشور در زرندیه گفت: اجرای این پروژه هم همانند پروژه ساوه باید با عجله انجام شود.

 

 

هر چند جذب سرمایه گذار خارجی برای کشور بسیار خوب و به ایجاد تولید و اشتغال کشور و استان کمک می کند ولی نباید از این نکته هم غافل شد که استان مرکزی سال های قبل چوب سنگینی را از این قضییه خورده است.

 

 

 استان مرکزی که به دلیل بسیاری از جانمایی های اشتباه صنایع در سالهای گذشته، مروز شاهد آلودگی ها و انواع مریضی ها است اکنون باید تصمیم گیری در این خصوص را با تامل بیشتر و کارشناسی تر انجام دهد و عجله برای ایجاد چنین پروژه هایی می تواند مشکلاتی بیشتر از آنچه نیاز امروز سرمایه گذاری در استان است را ایجاد کند.

 

 

امیدوارم تصمیماتی که امروز با این عجله برای سفر ریاست جمهوری به استان گرفته می شود مردم استان را دچار مشکل نکند.

 

بهتر است به گونه ای برنامه ریزی ها صورت گیرد که در آن مشکلات سال های بعد آن هم دیده شود؛ سال هایی که مسئولین امروزی شاید در سمتهای خود نبوده و جوابگوی مشکلات ایجاد شده نخواهند بود